برای مقابله با حمله اسراییل آمادگی کامل داریم

    کد خبر :245075

معاون دبیر کل حزب الله لبنان حمله نظامی اسرائیل به لبنان را منتفی می داند و درعین تاکید می کند حزب الله لبنان بر مقابله با هر گونه حمله احتمالی اسرائیل آمادگی کامل دارد .

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت حزب الله که از جایگاه و نفوذ قوی در لبنان برخوردار است ،هر گونه تهاجم نظامی اسرائیل ، دشمن سرسخت حزب الله ، به لبنان را منتفی می داند اما در عین حال حزب الله برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی اسرائیل به لبنان آماده است.

به گزارش رویترز با ورود جنگ داخلی سوریه به هشتمین سال خود، شیخ نعیم قاسم گفت چشم اندازی برای حل مناقشه سوریه وجود ندارد و جنگ سوریه دست کم برای دو سال دیگر ادامه خواهد داشت و نمی توان بشار اسد رئیس جمهور سوریه را از هر گونه حل سیاسی بحران این کشور در آینده کنار گذاشت .

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود هیچ راه حلی در سوریه با برکناری و نبود بشاراسد وجود ندارد و حل بحران سوریه باید با حضور بشار اسد باشد و درواقع بشاراسد نقطه عبور لازم برای حل مناقشه این کشوراست .

رویترز در گزارش خود افزود : حزب الله لبنان برای حمایت از دولت سوریه در سال 2012 وارد جنگ سوریه شده و نقش مهمی را در کمک به دولت سوریه در شکست گروههای مسلح مورد حمایت آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن مانند عربستان سعودی ، قطر و ترکیه ایفا کرده است. حزب الله رهبری ائتلاف گروههای شیعه مسلح از عراق ، افغانستان و پاکستان را که از جانب ایران حمایت می شوند ، برعهده دارد و در عین حال گسترش نفوذ ایران در سوریه موجب نگرانی شدید اسرائیل شده است.

با آغاز جنگ داخلی در سوریه در اواسط مارس سال 2011 ، جنگنده های ارتش اسرائیل چند بار به سوریه حمله کردند و اسرائیل مدعی است در تهاجم هوایی به سوریه اهداف حزب الله و ایران را هدف قرارداده است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ماه فوریه گذشته هشدار داه بود : اسرائیل هرگز به ایران اجازه نخواهد داد طناب تروریسم را به گردن ما بیندازد و اگر لازم باشد اسرائیل نه تنها علیه نیروهای نیابتی ایران، بلکه علیه خود این کشور دست به اقدام خواهد زد.

اسرائیل و مسئولان آمریکا می گویند ایران به حزب الله لبنان برای ساخت سایت های تولید موشک های هدایت شونده با دقت بالا و یا نصب سامانه های هدایت شونده با دقت بالا بر روی موشک های دور برد در لبنان کمک می کند .

شیخ نعیم قاسم درباره اتهام ها و هشدارهای اسرائیل بر ضد حزب الله گفت: من درباره توانایی های نظامی حزب الله ، استقرار نیروها و برنامه های آن هرگز سخنی نخواهم گفت .

وی تاکید کرد “ما تمایل نداریم درباره جزئیات مسایل نظامی چه درباره توان نظامی خود یا متحدان ما و یا مکان های استقرار نیروهای خود گفتگو کنیم چون این مسایل از اسراری هستند که باید محفوظ بمانند و نمی خواهیم اطلاعات مجانی در اختیار دشمن خود قرار دهیم تا بفهد ما چه تعداد نیرو و توان داریم و اینکه قدرت واقعی ما چه قدر است . ”

شیخ نعیم قاسم گفت : ما بارها اعلام کرده ایم که ما به عنوان نیروهای مقاومت عمل می کنیم تا همواره در آمادگی کامل باشیم و ما همچنین با هرگونه تعرض و تجاوز اسرائیل به حزب الله و نیز هر گونه تجاوز به خاک لبنان مقابله خواهیم کرد و در نتیجه ما می خواهیم درموضع دفاعی باشیم و به اشکال مختلف در برابرهر گونه تعرض اسرائیل دفاع خواهیم کرد .

وی تاکید کرد اسرائیل این معادله را درک می کند که جنگ سال 2006 منجر به ایجاد توازن بازدارندگی شده است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد اسرائیل جدیت و قاطعیت حزب الله را به خوبی می فهمد .

وی خاطر نشان کرد ما به عنوان حزب الله برای محافظت از قلمرو خود تلاش می کنیم و در آمادگی کامل هستیم .

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد حزب الله تا زمانی که لازم باشد در سوریه باقی خواهد ماند .

وی در عین حال گفت اسرائیل ممکن است به سوریه حمله کند و این احتمال وجود دارد چون اسرائیل چند بار دست به حمله هوایی به سوریه زده است و به هر حال تصمیم دولت سوریه این است که به این حملات پاسخ بدهد و چون احتمال حمله اسرائیل به سوریه به چند حمله محدود می شود پاسخ دولت سوریه نیز محدود می باشد .

سامانه های دفاع هوایی اسرائیل در ماه فوریه گذشته یکی از جنگنده های اف 16 نیروی هوایی اسرائیل را منهدم کردند . جنگنده اف 16 اسرائیل پس از بمباران اهداف مورد نظر در سوریه در حال بازگشت بود که هدف سامانه های ضد دفاعی ارتش سوریه قرار گرفت و سرنگون شد .

اسرائیل پس از اینکه مدعی شد ایران یک پهپاد به حریم هوایی این رژیم فرستاده است ، سوریه را بمباران کرد.

در کنار همکاری نزدیک با نیروی هوایی روسیه و سپاه پاسداران ایران ، حزب الله لبنان کمک کرد تا روند جنگ در سوریه تغییر کند.

روز پنجشنبه سالروزپایان هفتمین سال شروع جنگی داخلی در سوریه بود که در نتیجه آن نیم میلیون نفر کشته و بیش از 5 میلیون و 800 هزار نفر به خارج از سوریه آواره و میلیون ها تن دیگر در داخل کشور آواره و بی خانمان شدند .

نعیم قاسم در ادامه گفت حزب الله تا زمانی که لازم باشد در سوریه حضور خواهد داشت و افزود اگر بحران سوریه با راه حل سیاسی پایان یابد حزب الله نیز از این کشور خارج خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد حزب الله لبنان و همپیمانانش در جنگ علیه آنچه توطئه آمریکا برای نابودی سوریه خواند ، پیروز شدند و سوریه و مردم آن در جنگ میدانی به پیروزی رسیدند و این مسئله به آنان کمک خواهد کرد تا در جنگ سیاسی هم پیروز شوند .

این مقام حزب الله یادآور شد تروریست های وهابی صهیونیستی داعش که تلاش داشتند سوریه را بخشی از خلافت خودخوانده خود قراردهند شکست سنگینی از دولت سوریه متحمل شدند .

شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت : به عقیده من جنگ در سوریه به درگیری و رویارویی مستقیم میان کشورهای بزرگ منجر نخواهد شد .

وی افزود کاملا روشن است که همه طرفها در سوریه چه دولت این کشور، روسیه و متحدان دمشق و آمریکا ، کردها و همپیمانان آن از درگیری و رویارویی مستقیم میان آمریکا و روسیه دوری می کنند .

نعیم قاسم تاکید کرد همه طرفهای اصلی در سوریه کاملا متوجه هستند و منافع خود را در این می بینند که درگیری و رویارویی مستقیم میان آمریکا و روسیه در سوریه رخ ندهد و این کشورها قوانینی برای حضور در سوریه دارند ودر این باره با هم توافق کردند و به آن پایبند هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید