رییس شورای شهر تهران خبر داد

هزینه 800 میلیارد تومانی جمع‌آوری 9000 تن زباله روزانه در تهران

    کد خبر :244924

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تولید هشت تا 9000 تن زباله به صورت روزانه در تهران، گفت‌: جمع‌آوری این میزان از زباله در تهران 800 میلیارد تومان هزینه در بر دارد که باید با آموزش تفکیک از مبدا بخشی از این هزینه را جبران کنید.

به‌ گزارش ‌ایسنا، محسن هاشمی در جریان بازدید از محل دفن زباله آرادکوه در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: خدمات شهری در اولویت فعالیت‌های شهرداری تهران قرار گرفته است و اولویت اول حوزه خدمات شهری نیز موضوع جمع‌آوری پسماندها است.

وی ادامه‌ داد: در شهر تهران دو برابر شهرهای مشابه زباله تولید می‌شود که باید این روند اصلاح شود و به سمت الگوی مصرف صحیح حرکت کنیم.

هاشمی با بیان این که میزان زباله در جنوب تهران کمتر از شمال شهر تهران است، افزود: سرانه هر فرد در جنوب تهران 800 گرم و در شمال تهران 1200 گرم است. به ‌این‌ ترتیب شمال شهر تهران زباله بیشتری را تولید می‌کنند.

وی اظهار کرد: به طور میانگین روزانه 8000 تا 9000 تن زباله در تهران تولید می‌شود که معادل 800 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه در بر دارد.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هزینه بالای زباله تولید شده در کلانشهر تهران اشاره کرد و یادآور شد: به همین دلیل یکی از اولویت‌های ما بر این است هزینه ناشی از تولید زباله را کاهش دهیم. در گذشته نیز زحمات زیادی کشیده شده است، اما نگاه ما این است که بتوانیم از زباله کسب درآمد کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم آموزش شهروندان، تاکید کرد و افزود: جمع‌آوری زباله از مبداء و تفکیک آن از مسائل مهمی است که نیازمند فرهنگسازی و آموزش صحیح به شهروندان است.

وی ادامه‌ داد: می‌توان از همین زباله تولید شده 50 مگا وات برق و 3000 تن کمپوست تولید کرد تا به ‌این‌ ترتیب بخشی از هزینه‌ها را جبران کنیم.

هاشمی با بیان این که می‌توان از زباله‌های تهران 400 هزار میلیارد تومان کسب درآمد کرد، خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا با برنامه‌ریزی صحیح این امر محقق شود.

وی با اشاره به حضور خود در مجموعه آرادکوه، بیان‌ کرد: امروز به این دلیل در مجموعه آرادکوه حضور پیدا کردیم تا برای استقبال از بهار در میان این قشر زحمت کش حاضر باشیم و به آنها تبریک سال نو را بگوییم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به آرامستان تهران (بهشت زهرا (س)) اشاره کرد و گفت‌: در این آرامستان یک میلیون و 400 هزار نفر دفن هستند، لذا این موضوع باعث شده است تا پنجشنبه و جمعه پایان سال با حجم بالایی از ترافیک در این آرامستان روبرو شویم که خوشبختانه این ترافیک با اقدامات صورت گرفته تاکنون روان بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید