۸۰ درصد اشتغال جدید در سال آینده مربوط به جوانان خواهد بود

    کد خبر :244863

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پیش بینی دولت برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال آینده گفت: ۸۰ درصد اشتغال جدید مربوط به جوانان خواهد بود.

به گزارش ایسنا مسعود سلطانی‎فر در نشست هم اندیشی وزیر ورزش و جوانان با هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد استان گلستان اظهارکرد: دولت برای رونق و توسعه اقتصادی کشور در سال آینده دو طرح بزرگ احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده و نوسازی سیستم حمل و نقل را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام ورزشی در کشور تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که پروژه‌های نیمه تمام که برخی از آنها بیش از ۱۰ سال متوقف شده‌اند را تکمیل کنیم.

سلطانی فرافزود: در سال آینده پیش‌بینی کردیم از هفته دولت تا دهه فجر در هر هفته یک پروژه بزرگ و تاثیرگذار را در کشور افتتاح کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: امیدواریم پروژه سالن ۶ هزار نفری کریم آباد گرگان را که کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی کرده است و بیش از ۱۰ سال متوقف شده را ظرف دو سال آینده تکمیل کنیم.

وی با اشاره به ساماندهی امور مختلف فدراسیون‌ها گفت: در حال حاضر تنها یک فدراسیون از ۵۰ فدراسیون کشور با سرپرست اداره می‌شود.

سلطانی‌فر ادامه داد: جوان‌گرایی را در مدیریت‌های متخلف ستاد و صف وزارتخانه ورزش و جوانان دنبال می‌کنیم. تلاش ما این است که انتقال قدرت از نسل به نسل جوان با آرامش و تدبیر صورت گیرد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص استفاده از بانوان در این وزارتخانه گفت: دو معاون وزیر خانم در این وزارتخانه داریم. در هیچ یک از وزارتخانه‌ها این کار صورت نگرفته است همچنین در حال فراهم کردم زمینه حضور بانوان در بخش مدیریت استان‌ها هستیم.

وی با اشاره پیشرفت‌های ورزش کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب در المپیک ۴ مدال طلا کسب کرده بودیم اما بعد از انقلاب ۱۴ مدال طلا در المپیک به دست آوردیم. فضاهای ورزشی کشور در طول ۳۹ سال از انقلاب اسلامی نسبت به تمامی ادوار قبل از آن ۶ برابر شده است.

سلطانی فر با اشاره به اقدامات در حوزه جوانان، گفت: سال ۹۲ در کل کشور در وزارت ورزش و جوانان کمتر از ۱۰۰ سازمان مردم نهاد ثبت شده بود اما در حال حاضر بیش از2000 سازمان مردم نهاد ثبت شده است.

وزیر ورزش و جوانان به پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج جوانان نیز اشاره و اظهارکرد: در سال ۹۲ و ۹۳ سقف پرداخت تسهیلات سه میلیون تومان بود که در سال ۹۴ به ۱۰ میلیون تومان رسید و در سال آینده به ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده در سال ۹۲، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال ۹۵ به ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. امسال نیز پرداخت‌ها از مرز ۱۲ هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید