تشکیل تیم کارشناسی برای رفع بوی نامطبوع جاده نظامی ری

    کد خبر :244690

رییس شورای شهرستان ری از تشکیل تیم کارشناسی برای رفع بوی نامطبوع جاده نظام آباد (نظامی) خبر داد.

حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بوی نامطبوع پخش شده از کانال عباس آباد، اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری به منظور وضعیت آلاینده‌های زیست محیطی شهر ری از این منطقه بازدید کردیم که اهالی جاده نظام آباد شهر ری از بوی نامطبوع کانال آب که خروجی تصفیه خانه جنوب تهران است، شکایت داشتند.

وی با بیان اینکه روز قبل به همراه چند نفر از مدیران شهری از تصفیه خانه مرکزی جنوب استان تهران بازدید کردیم، گفت‌: اهالی جاده نظام آباد و اهالی روستای عباس آباد درخواست داشتند که راه حلی برای رفع این بوی نامطبوع داشته باشیم که به همراه رییس فاضلاب استان تهران مساله را پیگیری کردیم.

خلیل آبادی با بیان این که مقرر شد تا به منظور بررسی چگونگی نحوه ورود آب به کانال مذکور از دشت ورامین نیز بازدید کنیم، خاطرنشان کرد: ما در این بازدید می‌خواستیم ببینیم که آب در مسیر دچار آلایندگی می‌شود یا خیر؟ چرا که کانال بتنی آب ورودی دیگری ندارد و بوی نامطبوعی از آن متصاعد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه آب موجود در کانال دشت ورامین برای کشاورزی مناسب است، اظهار کرد: متاسفانه آبی که در کانال جاده نظامی است، بوی ناخوشایندی دارد و از این رو مقرر شد یک تیم کارشناسی علت این بوی نامطبوع را بررسی کنند.

رییس شورای شهرستان ری با بیان این که در این بازدید به محله بهشتی واقع در شهرستان ری رفتیم، گفت‌: این بازدید نیز به منظور بررسی شبکه فاضلاب ایجاد شده در محله بهشتی بود، اما از آن جایی که ارتفاع محله از سطح تصفیه خانه مرکز فاضلاب پایین‌تر است باید آب در یک مخزن جمع‌آوری شود و بعد از آن نیز پمپاژ شود که خوشبختانه مکان مناسب برای پمپاژ آب مشخص شد و تنها باید مسئولان مربوطه با شهرداری و مالک به توافق می‌رسیدند که در این بازدید صورت گرفت.

به گفته خلیل آبادی، به محض این که نقشه پیاده سازی و درخواست ساخت ایستگاه پمپاژ به شهرداری منطقه 20 برسد، مجوز صادر می‌شود، اظهار کرد: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا شهرستان ری و محلات اطراف آن وضعیت بهتری به خود بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید