غیاثی: سطح داوران بین‌المللی ما بهتر از داوران لیگ قهرمانان آسیا است

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ۸:۱۶
    کد خبر :244607

سخنگوی کمیته فدراسیون داوران فوتبال گفت:‌ داوران بین‌المللی و الیت ایرانی از نظر فنی برتر از بسیاری از داوران حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

سیدرضا غیاثی در مورد حضور علیرضا فغانی و سخندان و منصوری در تست داوری جام جهانی در امارات اظهار داشت: خوشبختانه داوران ایرانی این تست‌ها را به خوبی پشت‌سر گذاشتند. آقای بهارمست هم در این کلاس‌های امارات حضور داشت.

وی در مورد اینکه چقدر احتمال دارد داوران ایرانی در جام جهانی حضور داشته باشند، گفت: تصور می‌کنم داوران ایرانی به جام جهانی اعزام شوند ضمن اینکه اگر قرار باشد در جام جهانی از داوران به عنوان ناظر سیستم ویدیو چک استفاده کنند در آن صورت تعداد داوران حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بیشتر خواهد شد.

غیاثی با اشاره به قطعی بودن استفاده از سیستم ویدیوچک در فوتبال در جام جهانی عنوان کرد: تنها محل اختلاف‌نظر بین بُرد بین‌المللی فوتبال که در واقع مجمع قانون‌‌گذاری فوتبال است با مسئولان کمیته داوران فیفا در ناظر ویدیویی است که در واقع کمیته داوران فیفا معتقد است ناظر ویدیویی باید یک داور باشد اما مجمع قانون‌گذاری فوتبال معتقد است که بهتر است که از داوران بازنشسته و پیشکسوت‌تر به عنوان ناظر ویدیویی استفاده شود این اختلاف‌نظر هم به زودی حل خواهد شد که اگر ناظر ویدیویی از داوران فعال باشند در آن صورت تعداد داوران حال حاضر در جام جهانی افزایش خواهد یافت.

سخنگوی کمیته فدراسیون داوران فوتبال در مورد قضاوت‌های پرانتقاد برخی داوران آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های ایرانی و مقایسه آنها با داوران ایرانی اظهار داشت: داورانی که در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت می‌کنند در واقع داوران الیتی هستند که در رده A آسیا سوت می‌زنند. با این حال عملکرد این داوران در میدان نشان داد که سطح داوران بین‌المللی فوتبال ما بالاتر از آنها است در حال حاضر از بین داوران بین‌المللی ایران فقط علیرضا فغانی در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت می‌کند و داوران بین‌المللی دیگر ما در AFC CUP سوت می‌زنند که با این حال داوران ما به مراتب قوی‌تر از داورانی هستند که در این چند هفته برای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کردند.

وی تأکید کرد: لیگ قهرمانان آسیا بهترین فرصت برای تماشاگران و باشگاه‌های ایرانی و اهالی رسانه بود تا مقایسه‌ای بین داوران ایرانی و آسیایی داشته باشند و اینکه قدر داوران خودمان را بیشتر بدانیم. خوشبختانه مهدی تاج ریاست محترم فوتبال هم اعلام کرد که از داوران رضایت دارد و فدراسیون فوتبال هم به دنبال این است که مطالبات داوران که بابت افزایش دستمزد آنها از چندماه پیش باقی مانده پرداخت شود و رئیس فدراسیون فوتبال در این زمینه همکاری لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش فارس ، غیاثی با اشاره به حضور نمایندگان AFC در فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرد:‌ این گروه از نمایندگان که برنامه‌شان توسعه فوتبال است با کمیته‌ها و دپارتمان‌های مختلف در فدراسیون فوتبال ایران دیدار و گفت‌وگو کردند که به گفته جناب ساکت دبیر محترم فدراسیون فوتبال کمیته داوران یکی از بهترین کمیته‌هایی بود که برنامه‌های بسیار مناسبی برای آینده و همچنین در حال اجرا داشت. برنامه‌های مدون کمیته داوران در زمینه‌های برگزاری کلاس‌های آموزشی و همچنین نظارت بر کار داوران مورد توجه ویژه ناظران AFC قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید