آغاز برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان در هفته جاری

    کد خبر :24453

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز فرآیند برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان در هفته جاری خبر داد و گفت: برای ۲۹ شرکت خارجی دعوت نامه ارسال می شود.

«علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص آخرین وضعیت برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در خصوص برگزاری مناقصه میدان آزادگان، کارها در حال پیشروی بود و می خواستیم دعوت از شرکت های خارجی را آغاز کنیم، اما چون بحث انتخابات ریاست جمهوری بود و سوتفاهم برای برخی ایجاد می کرد، این موضوع را تا بعد از برگزاری انتخابات به تعویق انداختیم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه “مناقصه میدان آزادگان با هدف افزایش تولید همراه با افزایش ضریب برداشت از میدان خواهد بود”، گفت: هفته گذشته جلسه کمیسیون مربوطه برگزار شد و در این جلسه مقرر شد تا در هفته جاری دعوت نامه برای شرکت هایی که در لیست تأیید شده شرکت خای خارجی حضور دارند که شامل 29 شرکت هستند، ارسال شود.

وی افزود: برای تمامی این شرکت ها که مهمترین آنها شل، توتال، CNPC، ساینوپک، لوک اویل، پترومینا، OMV و … هستند نامه و دعوت نامه می فرستیم و هر کدام از این شرکت ها برای حضور در مناقصه آزادگان ابراز تمایل و اعلام آمادگی کرد، اسناد مناقصه را برای آن شرکت ها ارسال می کنیم.

به گزارش تسنیم، در غرب ایران در مجاورت مرز ایران و عراق، یک مخزن نفتی واقع شده که از نظر حجم ذخایر درجای نفت یکی از بزرگترین میادین نفتی جهان است. این میدان در خاک ایران با نام “آزادگان” و در خاک عراق با نام “مجنون” شناخته می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید