نفت کش سری اردوغان دردسرساز شد

    کد خبر :24440

رسانه های اروپایی اعلام کردند که خانواده رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به طور سری صاحب یک نفت کش چند میلیون دلاری است.

رسانه های گروهی اروپا گفتند که خانواده اردوغان به طور محرمانه از طریق شرکت های جعلی ثبت شده در مالت و حزیره مان صاحب یک نفت کش به نام “اغداش” به ارزش 26.5 میلیون دلار است که آن را هدیه گرفته گرفته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این رسانه ها خاطرنشان کرد: خانواده اردوغان توانسته اند به کمک یک بازرگان ترک دوست خود به نام صدیقی ایان و مبارز منسیموف میلیاردر دو تابعیتی ترکی – آذربایجانی و مالک شرکت “بالمالی” این امر را مخفی و سری نگه دارند.

به نوشته این رسانه ها، اسناد نشان می دهد که صدیقی ایان یک چهارم پول نفت کش و منسیموف سه چهارم باقی مانده آن را در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک سری پرداخت کرده است که خانواده اردوغان اولین ذینفع آن است.

این رسانه ها تصریح کرد: تدوین این قرارداد سری در سال 2008 میلادی آغاز شده بود که در آن زمان، اردوغان نخست وزیر ترکیه بود و روابط خوبی با غرب داشت.

منسیموف که سه چهارم قیمت نفت کش را پرداخت کرد، میلیاردر آذربایجانی است که اردوغان به وی تابعیت ترکیه داده است. سایت مدیا پارت با اعلام این خبر این سوال را مطرح کرده است که آیا پرداخت این مبلغ هدیه ای در مقابل اعطای تابعیت به منسیموف بوده است؟ آیا این فرد چیزهای دیگری نیز در مقابل آن دریافت کرده است.

علت پرداخت یک چهارم مبلغ نفت کش از سوی صدیقی ایان همچنان نامعلوم است اما روزنامه بلژیکی لو سوار نوشت که خانواده ایان هم پیمان قوی خانواده اردوغان است. این روزنامه اشاره کرد: مکالمات ضبط شده بین اردوغان و فرزندش در سال 2013 میلادی قویا اشاره دارد که خانواده ایان در مقابل دریافت خدماتی از دولت (ترکیه)، رشوه داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید