سهام آسیایی و دلار افت کرد

    کد خبر :244290

روز چهارشنبه با وحشت از تعرفه‌های جدید آمریکا، علی‌رغم داده‌های اقتصادی قدرتمند چین، سهام آسیایی و دلار افت کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز چهارشنبه درحالی‌که تهدیدات تعرفه‌های جدید آمریکا بر واردات چینی، تاثیر مثبت انتشار دادهای اقتصادی چین را که نشان می‌داد بزرگترین اقتصاد آسیا سال ۲۰۱۸ را با قدرت آغاز کرده است، از بین برد، با نگرانی سرمایه‌گذاران، سهام توان خود را از دست داد و دلار دچار لغزش شد.

ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران با اخراج وزیر کشور آمریکا توسط ترامپ، آسیب دید. اخراج رکس تیلرسون که فردی میانه‌رو بود و جایگزینی او با رییس سازمان جاسوسی، پومپی که فردی تندرو است، اضطراب بازارها در مورد سیاست‌گذاری‌های آینده ترامپ را تقویت کرد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۰.۱ درصد افت کرد درحالی‌که فوتسی انگلیس ۰.۳ درصد لغزید. این نشانه‌ای از آن است که افت بازارها در سراسر جهان ادامه خواهند داشت.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، با سقوطی ۰.۷ درصدی، از بالاترین میزان ۱ و نیم ماهه خود که در روز سه‌شنبه ثبت کرده بود عقب نشینی کرد. سهام تکنولوژی بیشترین سقوط را داشتند.

نیکی ژاپن ۰.۸ درصد سقوط کرد. شاخص کامپوزیت اس‌اس‌ای چین و شاخص تکنولوژی سی‌اس‌آی ۳۰۰ هر دو ۰.۵ درصد افت کردند.

شاخص آی‌تی آسیا در خارج ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، با خبرهایی از این که ترامپ به دنبال وضع تعرفه تا ۶۰ میلیارد دلاری بر فناوری اطلاعات است، ۰.۵ درصد افت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید