دادستانی مصر نظارت بر رسانه‌ها را تشدید کرد

    کد خبر :244129

دادستانی کل مصر در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از شهروندان خواست تا با کمک به امر نظارت بر رسانه‌ها انتشار هر گونه اخبار کذب را اطلاع دهند.

دادستانی کل مصر با اختصاص دادن چند خط تلفن به صدای شهروندان از آنها خواست انتشار هر گونه اخبار کذب و شایعات در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها که امنیت کشور را خدشه‌دار می‌کند، اطلاع دهند.

به نوشته روزنامه «الحیاة»، دادستانی مصر اعلام کرده که هدف از این اقدام جلوگیری از انتشار اخبار کذب و شایعاتی است که هدف از آن خدشه‌دار کردن امنیت کشور، ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان و ضربه زدن به مصلحت عمومی است.

«نبیل صادق» دادستان کل مصر اواخر فوریه گذشته وکلا و روسای دادستانی‌ها را برای پیگیری و نظارت بر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مأمور کرد.

اجرای این اقدامات در حالی است که انتخابات ریاست‌جمهوری مصر بنابر اعلام کمیته ملی انتخابات، طی روزهای 16، 17 و 18 مارس (25، 26 و 27 اسفند) در خارج از کشور و طی روزهای 26 تا 28 مارس (6 تا 8 فروردین) در داخل کشور برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دور دوم برود، انتخابات طی روزهای 19 تا 21 آوریل (30 فروردین تا 1 اردیبهشت) در داخل کشور و 24 و 26 آوریل (4 تا 6 اردیبهشت) نیز در خارج از کشور برگزار می‌‌شود.

به گزارش فارس، غیر از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که نامزد انتخابات شده، فقط یک نفر دیگر نامزد شده و او مهندس «موسی مصطفی موسی» رئیس حزب الغد این کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید