تولید و عرضه محصولات تراریخته در روسیه ممنوع است

    کد خبر :244114

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه تولید و عرضه محصولات تراریخته در روسیه ممنوع است اعلام کرد درآمد روسیه از صادرات محصولات کشاورزی بیش از صادرات تجهیزات نظامی است.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت:‌افزایش قابل توجه صادرات محصولات کشاورزی روسیه طی سال‌های گذشته باعث شده است که حجم صادرات این محصولات از حجم صادرات تجهیزات نظامی این کشور فراتر رفت.

وی گفت: هم اکنون میزان صادرات کشاورزی این کشور 45 درصد بیشتر از صادرات تجهیزات نظامی این کشور رسیده است. به عبارت دیگر روسیه سال گذشته 28.8 میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی داشته و این در حالی است که حجم صادرات تجهیزات نظامی این کشور تنها 15.6 میلیارد دلار بوده است.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: از سال 2000 تاکنون حجم صادرات محصولات کشاورزی و غذایی روسیه 16 برابر شده است. در سال 2016 به بزرگترین تولید کننده گندم جهان تبدیل شد و از سال 2000 تاکنون سهم روسیه از بازار جهانی گندم 4 برابر شده و از 4 درصد به 16 درصد رسیده است.

به گفته وی روسیه حجم صادرات محصولات کشاورزی روسیه به زودی از میزان واردات آن فراتر خواهد رفت.

پوتین گفت:‌من مطمئنم به زودی روسیه به یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان تبدیل خواهد شد. من به مجلس فدرال این کشور گفته‌ام طی 4 سال آینده حجم صادرات محصولات کشاورزی ما به بیش از واردات ما خواهد رسید و روسیه به یک صادرکننده مطلق محصولات کشاورزی بدل خواهد شد.

پوتین تاکید کرد: برای تحقق این مهم قصد دارد زیرساخت‌های خود را توسعه داده و شبکه ریلی خود را گسترش دهد و از سوی دیگر ظرفیت بنادر خود و همچنین انبارهای ترمینال‌ها را افزایش دهد.

پوتین گفت: روسیه محصولات کشاورزی متناسب با سلامت مردم و محیط زیست تولید خواهد کرد. تولید و عرضه محصولات کشاورزی تراریخته از سال 2016 در روسیه ممنوع است و پیشتر گفته بود که می‌خواهیم به بزرگترین صادر کننده محصولات کشاورزی اصلی و تراریخته در جهان تبدیل شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید