صداوسیما تلاش می کند دولت را دروغگو نشان دهد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ۸:۵۹
    کد خبر :243857

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اذعان به اینکه ناامیدی در جامعه وجود دارد، تاکید کرد که یکی از دلایل گسترش ناامیدی بزرگنمایی آن است.

محمد صادق جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح طلب درباره فضای ناامیدی که بعضا در جامعه وجود دارد، گفت: یکی از دلایل گسترش ناامیدی، بزرگنمایی آن است. اگرچه ناامیدی در جامعه وجود دارد و نمی شود آن را انکار کرد، اما در طول تاریخ معاصر تجربه های اینچنینی فراوان داشتیم و این برای اولین بار نیست که کشور چنین شرایطی را به خود می بیند.

او افزود: در دوره ای در دولت آقای هاشمی و احمدی نژاد و همچنین اواخر دولت اصلاحات مردم نسبت به آینده کشور ناامید شده بودند و نتیجه اش قدرت گرفتن جریانی با رهبری احمدی نژاد شد که کشور را به این وضعیت دچار کرد.

جوادی حصار اضافه کرد: مخالفان دولت روحانی چه در داخل کشور و چه خارج از مرزها، تلاش زیادی کردند که روحانی موفق نشود.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: یکی از دلایل عدم موفقیت در بخش اقتصادی، عدم تعامل آمریکایی ها در اجرای برجام بود. اگر برجام به طور دقیق از سوی آمریکایی ها اجرا می شد، بخشی از وعده های آقای روحانی در ایجاد گشایش های اقتصادی محقق می شد. اما سیاست های ترامپ در قبال برجام باعث شد تا این وعده ها معطل بماند و نتیجه اش ایجاد ناامیدی بود.

او با اشاره به سنگ اندازی گروهی در داخل کشور در برابر اقدامات دولت، گفت: گروه های داخلی مخالف روحانی به خصوص از طریق صدا و سیما تلاش کردند دولت را ناکارآمد و دروغگو نشان دهند و بگویند دولت در حل مشکلات ناتوان است و اهل عمل نیست.

جوادی حصار با اشاره به اظهارات جهانگیری درباره متولدین دهه 60 که به گفته ی او به طور ناصحیح در رسانه ها بازتاب یافت، گفت: نسلی در دهه 60 متولد شدند که این افزایش جمعیت بیش از ظرفیت کشور بود. حال آنهابه مرحله ورود به بازار کار رسیده اند، اما با توجه به شرایط کشور امکانات برای ایجاد شغل برای آنها وجود ندارد.

او تاکید کرد: همه باید برای آینده ایران مانع از گسترش این ناامیدی شویم. البته نه به این معنا که به مردم دروغ بگوییم یا آنها را فریب دهیم، اما شرایط به گونه ای است که می توان امید را در جامعه زنده کرد. این را هم باید در نظر داشت که عایدی از ناامیدی حاصل نمی شود و با ناامیدی به رفاه و توسعه نمی رسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید