یو‌اس‌ای تودی: کره شمالی به دنبال مذاکرات مدل برجام با آمریکا است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۶:۵۰
    کد خبر :243833

یک رسانه آمریکایی نوشته کره شمالی با الگو قرار دادن برجام به دنبال رسیدن به توافقی با آمریکا است که منافع این کشور را تأمین کند.

یک رسانه آمریکایی در تحلیلی روز سه‌شنبه، با توجه به گام‌های اخیر پیونگ‌یانگ و واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، به مقایسه این گفت‌وگوها با مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخته و نوشته پیونگ‌یانگ برجام را الگوی خود برای رسیدن به توافق با آمریکا قرار داده است.

روزنامه یو‌اس‌ای تودی مدعی شده عامل محرکِ گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 ، تغییر واقعی نیت‌های ایران نبوده و این کشور هنوز به دنبال تبدیل شدن به «هژمون منطقه» است.

در این یادداشت آمده است: «تهران، همزمان با شدت گرفتن فشارها از جانب ایالات متحده اینطور محسابه کرد که اضطراب ناشی از درگیری واقعی نظامی، ناگزیر واشنگتن و شریکان دیپلماتیک آن را به سمت میز مذاکراه هسته‌ای خواهد کشاند.»

به گزارش تسنیم،این یادداشت می‌افزاید: «سران ایران، قمار درستی کردند و حاصل آن توافق هسته‌ایی بود که بسیاری در هر دو حزب آمریکا موافقند قدرت گرفتن حکومت ایران به قیمت از دست رفتن ثبات در سراسر منطقه را به همراه داشته است.»

روزنامه آمریکایی نوشته مقام‌های کره شمالی که از نزدیک نظاره‌گر مذاکرات ایران بودند، اکنون خواستار ترتیبات مشابهی هستند که نفع زیادی برای آنها در پی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید