نامگذاری آمفی تئاتری به نام جمشید مشایخی

    کد خبر :243814

جمشید مشایخی گفت:کودکان معلول نیازمند توجه هستند و نه ترحم البته نگهداری از کودکان معلول کار آسانی نیست و باید قدردان موسساتی باشیم که از این کودکان نگهداری می‌کنند.

خبرگزای ایسنا: طبق گزارش رسیده،گروهی از هنرمندان سینما و تئاتر در آستانه نوروز 97 از موسسه خیریه «فدک باغ رضوان» محل نگهداری دختران معلول بالای 14 سال بازدید کردند.

در این بازدید که جمشید مشایخی،داریوش فرهنگ،گوهر خیراندیش،مهری آل آقا ،داود منفرد،پوری بنایی،محمدرضا طالقانی، حضور داشتند، سالن آمفی تاتر این خیریه به پاس تلاشهای جمشید مشایخی به نام وی نامگذاری شد.

جمشید مشایخی بازیگر سینما و تئاتر طی سخنانی گفت:اینکه گروهی با عشق و علاقه به کشور و ملت ایران عاشقانه به هموطنان خود کمک و خدمت میکند بسیار ارزشمند است و نشان میدهد که ما فرزندان کوروش و فردوسی بزرگ هستیم.

وی با اشاره به اینکه کمک به هم نوع ریشه در فرهنگ و ادبیات ما دارد، افزود:در این میان کمک به افراد کم توان و معلول ارزش بسیار بالاتر والاتری دارد و من دست همه کسانی که به کودکان معلول خدمت میکنند را با همه وجود می‌بوسم.

داریوش فرهنگ نیز گفت: کمک به دیگران نیاز به یک وسعت نگاه دارد اما باید بدانیم که کودکان معلول نیازمند توجه هستند و نه ترحم البته نگهداری از کودکان معلول کار آسانی نیست و باید قدردان موسساتی باشیم که از این کودکان نگهداری میکنند.

او ادامه داد : همه ما باید برای نوع دوستی و تقسیم شادی تلاش کنیم و افراد کنار دست خود را نیز ببینیم.

گوهر خیراندیش نیز طی سخنانی گفت:همه ما باید تا آنجایی که میتوانیم به هموطنان خود و بخصوص افراد نیازمند کمک کنیم زیرا هرچقدر که دولت تلاش کند و هموطنان یاری کنند اما بازهم افراد نیازمند وجود دارند.

خیر اندیش با اشاره به اینکه ما کشور غنی هستیم افزود : هرچند خیریههای مختلف در موضوعاتی مختلف تلاش میکنند اما دولت نیز باید کمک‌های خود را مستمر ادامه بدهد تا هر روز به سمت بهبودی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: کمک کردن حتما نباید مادی باشد بلکه میتوان با ابراز محبت و نوازش کردن یک کودک معلول نیاز عاطفی او را فراهم کرد هرچند معلولیت افراد باعث ناراحتی و حزن میشود اما اینکه میبینیم، گروهی هستند که به این افراد و کودکان توجه میکنند باعث خوشحالی است.

پوری بنایی نیز گفت: من همیشه برای کار خیر حاضر هستیم و اگر بدانم که حضورم میتواند در هر خیریه مثمر ثمر باشد اصلا دریغ نمیکنم.

محمدرضا طالقانی نیز خاطرنشان کرد: خدمت به افراد معلول سعادتی است که نصیب هر فردی نمیشود و هر فردی که بتواند به کودکان معلول خدمت کند، افتخاربزرگی نصیبش شده است زیرا کودکان معلول فرشته هستند.

موسسه خیریه فدک باغ رضوان از بیش از 300 نفر از دختران معلول بالای 14 سال نگهداری میکند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید