انتشار تمبر یادبود سمندر لرستانی از سوی سازمان ملل

    کد خبر :243775

مدیر اجرایی کنوانسیون سایتیس گفت: دفتر امور پستی سازمان ملل به مناسبت روز جهانی حیات وحش اقدام به انتشار تمبر یادبود سمندر لرستانی کرد.

به گزارش ایسنا رضا فرجی گفت: در ۲۰ دسامبر سال ۲۰۱۳ در شصت و هشتمین نشست عمومی سازمان ملل و بنا به پیشنهاد کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض انقراض گیاهی و جانوری حیات وحش(سایتیس)، روز ۳ مارس به عنوان روز جهانی حیات وحش اعلام شد.

وی هدف از اعلام روز جهانی حیات وحش که مصادف با شکل گیری کنوانسیون سایتیس در سال ۱۹۷۳ است، افزایش آگاهی عمومی در سطح جهان در خصوص گونه‌های حیات وحش و نقش کنوانسیون سایتیس در حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض و کنترل تجارت گونه‌ها ذکر کرد.

فرجی تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی حیات وحش، دفتر امور پستی سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ اقدام به انتشار ۱۲ قطعه تمبر از گونه‌های مندرج در ضمائم کنوانسیون سایتیس کرده است که یکی از این تمبرها به گونه سمندر لرستانی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام) وی خاطر نشان کرد: این گونه که اندمیک (بوم زاد) کشورمان است تنها در استان‌های لرستان و خوزستان پراکنش دارد و در سال ۲۰۱۰ در پانزدهمین نشست متعاهدین کنوانسیون سایتیس در کشور قطر، با پیشنهاد کشورمان در ضمیمه شماره یک این کنوانسیون قرار گرفت تا ضوابط این کنوانسیون و حمایت‌های دولت‌های عضو زمینه حمایت هرچه بیشتر بین المللی از این گونه و ممانعت از تجارت غیرقانونی آن را فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید