ارائه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در 500 محله پرخطر

    کد خبر :243681

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تولید برنامه تخصصی همچون “نود” برای حوزه پیشگیری از اعتیاد کاری فوق‌العاده است که می‌تواند محتوایش از کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد ستاد باشد.

به گزارش ایسنا، علی مویدی در شصت و چهارمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد که در ستاد برگزار شد، گفت: تولید برنامه تخصصی همچون “نود” برای حوزه پیشگیری از اعتیاد کاری فوق‌العاده است که می‌تواند محتوایش از این کمیته باشد و ستاد نیز هزینه‌های مادی و معنوی آن را بر عهده خواهد گرفت.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی در استان‌های سراسر کشور گفت: این اقدام که در سال‌جاری با هدف توسعه ورزش بومی و محلی و کاهش آسیب در روستاها انجام شد، اقدام در خور تحسین در حوزه پیشگیری از اعتیاد بود.

قائم مقام دبیرکل ستاد با بیان اینکه یکی از مطالبات ریاست جمهوری، ارتقای امید و نشاط عمومی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: ما نیز معتقدیم توجه به این امر؛ موجب رفع گرفتاری‌های ناشی از اعتیاد می‌شود، لذا از همه دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری کشور می‌خواهیم در اجرای برنامه‌های خود به آن توجه کنند.

مویدی بیان کرد: هر چه در حوزه پیشگیری از اعتیاد و این کمیته سرمایه‌گذاری کنیم در حوزه صیانت کمتر هزینه پرداخت خواهیم کرد.

همچنین انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی در این کمیته با اشاره به اهم فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد گفت: اجرای فعالیت‌های پیشگیرانه در 500 محله پرخطر در استان‌های سراسر کشور، تشکیل کانون همیاران سلامت، توجه به نشاط اجتماعی، تولید درسنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، آموزش مباحث پیشگیری از اعتیاد به معلمان و والدین از جمله این برنامه‌ها است.

ماریت قازاریان رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد بهزیستی کشور در این کمیته گفت: اجرای طرح مصون‌سازی کودکان زیر سن دبستان از گرایش به اعتیاد از سال 86 آغاز شده و در حال حاضر یک هزار و 600 مهدکودک در سطح کشور از طرح مصون‌سازی کودکان زیردبستان از گرایش به اعتیاد بهره‌مند هستند.

وی افزود: مهم‌ترین اولویتی که در حال حاضر برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد است که در این زمینه نباید از هیچ تلاشی دریغ شود، بلکه نیاز است با ارائه راهکارهای اساسی و لازم به پیشگیری و مقابله با اعتیاد به طور ویژه پرداخته شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد بهزیستی کشور بیان کرد: اجرای این طرح با هدف پیشگیری از اعتیاد در همان سنین ابتدایی در دستور کار قرار داده شده است، چرا که زمان شکل‌گیری شخصیت یک فرد از همان سنین ابتدایی است که این موضوع باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

قازاریان گفت: آگاه‌سازی مربیان و اولیا نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف تربیت صحیح دانش‌آموزان و کودکان در دستور کار قرار داده شده که به طور حتم اجرای این برنامه‌ها خروجی‌های موفقی به دنبال خواهد داشت و می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود که به همین دلیل در راستای تحقق این اهداف همکاری و مشارکت مسئولان مربوطه امری لازم و ضروری است.

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد حضور داشتند و به بیان نظرات خود پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید