همزمان با تماشای فیلم سینمایی "اسرافیل"

ابتکار: مسائل اجتماعی تنها مختص زنان نیست

    کد خبر :243650

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از موضوعات را نمی‌توان فقط مختص یک جنس و زنان دانست، گفت: بسیاری از مسائل اجتماعی برای مردان هم وجود دارد. خانواده گسترده و سنتها فواید زیادی دارند اما اگر خانواده نتواند به نیازهای جوانان و مطالبات آنها پاسخ دهد کارکرد خود را از دست می دهد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار همزمان با تماشای فیلم سینمایی اسرافیل در کنار جمعی از دست اندرکاران این فیلم، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موثرترین هنرها در عصر حاضر سینما است و سینما می تواند ابعاد مختلف مسائل اجتماعی و فرهنگی را به خوبی به تصویر بکشد و پیامهای تاثیرگذاری را در موضوعات مرتبط با فرهنگ و سبک زندگی منتقل کند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد فیلم سینمایی اسرافیل هم در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی و همچنین وضعیت زنان و چالشهای متوجه آنان در نظر گرفته است. زنان فیلم هر کدام دغدغه های خودشان را دارند و از مشکلات عاطفی و خانوادگی گرفته تا محدودیت‌های تصمیم گیری در موضوعات فردی و شخصی را به خوبی در فیلم به تصویر کشیده بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بسیاری از موضوعات را نمی توان فقط مختص یک جنس و زنان دانست و برای مردان هم این مسائل وجود دارد، تصریح کرد: خانواده گسترده و سنتها فواید زیادی دارند اما اگر خانواده نتواند به نیازهای جوانان و مطالبات آنها پاسخ دهد کارکرد خود را از دست می دهد. همچنین در این فیلم تضاد نسلها به خوبی نمایش داده شده بود.

ابتکار با تاکید بر اینکه این فیلم به موضوع مهاجرت جوانان در اثر نبود اشتغال و نا امیدی نیز در کنار داستان اصلی پرداخته است، اظهار کرد: همانطور که در فیلم شاهد هستیم، مهاجرت هم سختی‌های خودش را دارد و افراد پس از مهاجرت ممکن است با چالش‌های بسیاری چون تنهایی، مسائل عاطفی و مالی مواجه می شوند که این جنبه از مهاجرت هم در فیلم سینمایی اسرافیل با ظرافت به مخاطب منتقل شده بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: الگوی اشتغال در دنیا تغییر کرده و ما نیز با الگوهای سنتی نمی توانیم به جنگ بیکاری برویم. جوانان در عرصه های مرتبط با فناوری نوین باید ورود کنند و زمینه های کارآفرینی و تولید بنگاههای جدید در این عرصه ها بسیار زیاد است. همچنین در حوزه تجارت الکترونیک، بازیهای الکترونیک و استفاده از هنر، دنیای جدید حاصل از انقلاب تکنولوژیک امکانات زیادی را در اختیار جوانان قرار داده است.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی اسرافیل به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر به موضوعات مرتبط با آسیبهای اجتماعی و فرهنگی با تمرکز بر روی زنان و جوانان ساخته شده است. سازندگان این فیلم همچنین به آزاد سازی دو زن جرائم غیر عمد از عواید حاصل از فروش فیلم در قالب «کمپین ارمغان دو» اقدام کرده‌اند.

به گفته حامد خسروی، مجری طرح فیلم سینمای اسرافیل تا کنون دو زن از طریق فروش عواید این فیلم آزاد شده اند. تعهد سازندگان این فیلم آزادسازی 3 زن بوده است که درصورت امکان افزایش نیز خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید