برگزاری جشنواره هفت سین نوروزی برای آشناسازی نسل جوان با آیین های سنتی ایرانی

    کد خبر :243587

شهردار منطقه 7 از برپایی جشنواره بزرگ هفت سین نوروزی همزمان با جشن طرح آدینه نگهداشت شهر در بوستان شهید نیاکی خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان و همچنین آشناسازی نسل جوان با آیین های سنتی ایرانی برپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سمیه حاجوی به نمایش درآوردن خلاقیت شرکت کنندگان در بهره گیری خاص از ابزار سنتی یا مدرن، بازآفرینی سنت با بهره گیری از ابزار نوین و امروزی در چیدمان سفره هفت سین، بستر سازی مناسب جهت ایجاد فضای شاد و روح بخشی به کارهای گروهی همراه با رقابت سالم و بکارگیری ایده‌های نو در فرم بخشی به سفره هفت سین را از اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.

شهردار منطقه 7 همچنین از برپایی جشن بزرگ طرح آدینه نگهداشت شهر و جشنواره بزرگ هفت سین به منظور تقدیر از مشارکت پرشور شهروندان در فرهنگسرای اندیشه خبر داد و گفت: طرح آدینه نگهداشت شهر طرحی بود که برای نخستین بار در چهار جمعه پایانی سال در محلات منتخب سطح منطقه با مشارکت و استقبال پرشور شهروندان اجرا شد.

وی با اشاره به برپایی این جشن برای فردا چهارشنبه23 اسفند ماه، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هرساله اجرای اقدامات طرح استقبال از نوروز در شریان‌های اصلی به طور خاص انجام می شد در نظر گرفتیم امسال علاوه بر تداوم فعالیتهای گذشته همسو با ابلاغ دستورالعمل‌ها، فعالیتهای شاخص و ملموس تری در شریان های فرعی انجام شود تا شهروندان بیش از پیش این خدمات و در پی آن تحولات را لمس کنند.

شهردار منطقه7 تاکید کرد: یکی از دغدغه های مدیریت شهری اجرای فعالیت ها در امتداد سنت‌های ما ایرانیان در استقبال از نوروز همراه با طراوت بخشی به شهر و هدیه شادی به شهروندان و میهمانان نوروزی است از همین رو ارتقای نقش آفرینی و مشارکت شهروندان در این رویداد یکی از اولویت هایی است که منطقه 7 پیرو رهنمودهای شهردار محترم تهران در راس برنامه ریزی‌های خود قرار داده است.

وی با اشاره به اهم اقداماتی که در راستای اجرای این طرح در محلات منتخب اجرا شد، تصریح کرد: رفت و روب، لایروبی، جمع آوری زباله، رفع سدمعبر، شست و شوی المان ها، جمع آوری زباله های حجیم، هرس درختان، کندوکوب، کوددهی، کاشت نهال، کاشت گل و درختچه، نخاله کشی، رنگ آمیزی جداول، المان ها و تابلوی برق، پوشاننده دیوارها، آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند از مبداء و توزیع کیسه تجزیه پذیر در طبیعت تنها بخشی از اقداماتی است به منظور اجرای این طرح اجرا شد.

به گفته حاجوی، لکه گیری آسفالت و مرمت جداول، ساماندهی واحد های در حال ساخت و ساز، حمل نخاله های ساختمانی، رنگ آمیزی طرح آسمان آبی زمین پاک بروی حصارهای کارگاهی با هدف زیباسازی منظر شهری، آزاد سازی معابر مقابل واحدهای در حال ساخت و ساز، اجرای لفاف، مرمت دریچه های شکسته، طعمه گذاری و شناسایی کلونی، شستشوی مخازن و جداول، ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی، رنگ آمیزی کرکره های واحد های تجاری ، جمع آوری موانع فیزیکی و ایجاد تشتک دور درختان از دیگر فعالیت هایی است که در راستای ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان انجام شد.

وی از کاشت بیش از 7000 اصله نهال در سطح معابر و بوستان های سطح این منطقه همزمان با اجرای طرح آدینه نگهداشت شهر خبر داد و گفت: به منظور توسعه و افزایش سرانه فضای سبز و در راستای حفظ و صیانت از درختان، بیش از 7000 اصله نهال با کیفیت مطلوب در سطح معابر منطقه غرس شده است.

شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه تمامی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در سطح منطقه جهت رفاه و آسایش شهروندان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهروندان با مشارکت حداکثری و همکاری موثر با مدیریت شهری حضور پر رنگ و با شکوهی در اجرای این طرح در سطح منطقه داشته اند.

وی در ادامه افزود: برگزاری مسابقات متنوع از جمله تهیه بهترین کارت پستال و تزیین تخم مرغ رنگی برای کودکان و نوجوانان، بازیهای قدیمی مخصوص زوج های میانسال ، بازیهای سنتی و کهن ویژه سالمندان ، برپایی نمایشگاه شیرینی‌های سنتی استانها و آشنایی با آداب و رسوم ایرانیان در عید باستانی نوروز ( از گذشته تا امروز ) از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این روز است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7 ، حاجوی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه به موازات پیشرفت های سریع در فن آوری علمی و دگرگونی در شیوه زندگی ، بسیاری از آداب و رسوم های سنتی پسندیده کم رنگ شده و یا به فراموشی سپرده می شوند با برپایی برنامه هایی از این دست می توان از فراموشی فرهنگ های غنی این مرز و بوم جلوگیری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید