ساخت سریال «رد سیاه» با موضوع آسیب‌های اجتماعی

    کد خبر :243507

فیاض موسوی از نگارش پنج قسمت از سریال «رد سیاه» با محوریت آسیب‌شناسی اجتماعی خبر داد.

این نویسنده و کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا به داستان «رد سیاه» که در مرحله نگارش قرار دارد، اشاره کرد و گفت: داستان این سریال درباره یک پسر جوان و تحصیلکرده است که سر سفره عقد به اتهام قتل دختر و پسر جوانی که در دوران تحصیل با آن‌ها هم دانشگاهی و همکار بوده است، دستگیر می‌شود. در واقع تمام داستان حول محور بازجویی و بررسی زندگی این فرد است که چه اتفاقی افتاده تا این قتل انجام شده است. در واقع داستان سریال بیشتر یک آسیب‌شناسی اجتماعی را به تصویر می‌کشد.

او با اشاره به ایده قصه «رد سیاه» اظهار کرد: ایده این سریال را از رویدادها و مسائل جامعه برای جوانان تحصیلکرده گرفته‌ام؛ عواملی مانند شغل و این نوع مسائل که برای جوانان دغدغه بسیار جدی است. در واقع یک یا دو سال پیش بود که یک خبر در روزنامه خواندم که در پس ذهن من قرار گرفت؛ بنابراین آن را گسترش دادم و به طرح سریال تبدیل شد، سپس به شبکه پنج سیما ارائه کردم. به این دلیل که مأموریت شبکه پنج تقریبا مسائل اقتصادی جامعه هم است. این طرح در شبکه تصویب و قرارداد طرح و نگارش هم بسته شد و چند ماهی است که نگارش را شروع کرده‌ام.

این نویسنده به تعداد قسمت‌های «رد سیاه» اشاره کرد و گفت: این سریال قرار است که در ۳۰ قسمت نوشته شود و کارگردانی آن هم بر عهده خودم هست.

موسوی اضافه کرد: تلاش می‌کنم که فیلمنامه را زودتر تمام کنم و طبق قرارداد با سازمان تا اواسط سال آینده موظفم این کار را تحویل دهم. همچنین بنا بر صحبت‌هایی که انجام شده است اگر من ۱۰ یا ۱۵ قسمت را نوشته باشم، تهیه‌کننده تولید مشخص خواهد شد و سپس به بروکراسی اداری می‌رود و جلسه برآورد نیز گذاشته می‌شود. سپس در فاصله کارهای اداری که مدتی طول می‌کشد هم بقیه فیلمنامه را خواهم نوشت اما من اصرار دارم که فیلمنامه را کامل کنم و بعد به سمت تولید بروم. در واقع علاقه‌مندم که فیلمنامه تمام شود و روی فیلمنامه آماده برای تولید برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

فیاض موسوی، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، در سریال‌هایی چون «فاکتور هشت»، «مهر و ماه» و «روزگار وصل» فعالیت داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید