محصولات آینده ب.ام.و همچنان با فرمان و پدال!

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ۸:۰۲
    کد خبر :243450

محصولات آینده ب.ام.و در صورت دریافت سیستم‌های مستقل از راننده (خودران)”، همچنان با غربیلک فرمان و پدال گاز و ترمز ساخته خواهد شد.

تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و شرکت‌های بزرگ خودروسازی با توسعه فناوری‌های پیشرفته، به دنبال طراحی و ساخت اتومبیل‌های خودران هستند تا رانندگان هنگام خستگی دست از رانندگی کشیده و بتوانند در داخل کابین استراحت کنند. البته این قابلیت در سطوح بالای سیستم‌های خودران امکان پذیر خواهد بود و حداکثر در سطوح 3 رانندگی خودران، نیاز است که راننده توجه کافی به اتفاقات پیش رو داشته باشد تا در زمان مناسب وارد عمل شده و از وقوع حادثه جلوگیری کند.

یکی از هدف‌های بزرگ شرکت‌های خودروساز جهانی که به دنبال توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار هستند، حذف پدال و غربیلک فرمان از داخل کابین خواهد بود که در این صورت، راننده همانند یک مسافر داخل کابین نشده و همچون وسایل نقلیه عمومی از یک نقطه شهر به نقطه دیگر جابجا می‌شود. اما در این صورت دیگر چه نیازی به خرید یک اتومبیل شخصی است و کاربران می‌توانند از همان وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، به همین منظور کمپانی خودروسازی BMW اعلام کرده است که در محصولات آینده خود با سیستم‌های رانندگی خودکار، همچنان غربیلک فرمان و یا پدال‌های گاز و ترمز حفظ خواهد شد.

سخنگوی شرکت خودروسازی بی.ام.و در این رابطه عنوان کرد: خودروهای نسل جدید ما به هیچ وجه بدون فرمان و یا پدال گاز و ترمز ساخته نخواهد شد و همچنان راننده محور باقی می‌مانند. استفاده از خودروی شخصی می‌تواند یک موضوع کاملا عاطفی باشد و این موضوع به راننده بستگی دارد که آیا هدایت اتومبیل توسط او صورت بگیرد و یا سیستم‌های کامپیوتری و مغز برنامه‌ریزی شده اتومبیل که هنوز به حد کمال نرسیده است، وظیفه حرکت و هدایت اتومبیل را برعهده بگیرد.

به گزارش پرشین خودرو، این موضوع در آینده می‌تواند یک برگ برنده برای شرکت خودروسازی بی.ام.و باشد که با وجود توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار، به راننده اجازه می‌دهد تا هدایت اتومبیل را برعهده بگیرد و از رانندگی لذت ببرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید