ربیعی وزیر می ماند؟

    کد خبر :243323

تاجگردون از همان ابتدا با حضور در مقابل صندلی جهانگیری در حال صحبت با وی است. تاجگردون از طراحان اصلی طرح استیضاح علی ربیعی است.
امروز در حالی بررسی طرح استیضاح ربیعی و آخوندی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر راه و شهرسازی در دستورکار امروز صحن مجلس قرار گرفت که در نوبت صبح و برای استیضاح وزیر کار، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، مرتضی بانک، امیر حاتمی وزیر دفاع، آذری جهرمی وزیر ارتباطات، اردکانیان وزیر نیرو و سیف رئیس بانک مرکزی، علی ربیعی را همراهی می‌کنند.
موافقان استیضاح
حسین مقصودی نماینده سبزوار به عنوان موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) و در جریان استیضاح علی ربیعی گفت: اگر آقای ربیعی پیام تحصن بازنشستگان و صدای کارگران فولاد را می شنید، اغتشاشات اخیر به وجود نمی‌آمد و اعتراضات تبدیل به اغتشاش نمی شد.
وی گفت: صاحبان اصلی انقلاب یعنی کارگران، روستاییان، عشایر، قالیبافان، زنان بی سرپرست و بازنشستگان با وزیری به نام ربیعی سرو کار دارند که اوضاع و احوال صاحبان انقلاب خوب نیست، آنها به نظام بی اعتماد شدند که این بی اعتمادی باعث می شود پایه های نظام به لرزه بیفتد. وی ادامه داد: ما در مجلس مصوب کردیم که روستاییان در سن ۷۵ سالگی و با پرداخت ۱۰ سال پول بیمه بازنشسته شوند اما در سال ۹۶ هیچ روستایی بازنشسته نشد. ما هربار که در این‌باره با آقای ربیعی جلسه داشتیم گفت که آقای نوبخت پول نمی دهد انتظار می‌رفت که شما به عنوان وزیر از این موضوع دفاع کنید .این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر شاهدیم که وضعیت قالیبافان و روستاییان به گونه ای است که اگر یک روز به دلیل مشکلات جسمی سرکار نروند فوری بیمه‌شان قطع می شود که این یک معضل است. مقصودی خطاب به ربیعی گفت: آقای ربیعی شما که داعیه خدمت به نظام را دارید اگر به اوضاع و احوال این وزارتخانه بزرگ و طویل نگاه می کردید به خوبی به این نتیجه می‌رسیدید که با شنیدن صدای تحصن بازنشستگان و صدای کارگران فولاد اغتشاشات اخیر به وجود نمی آمد. صدای اعتراض مردمی که به صورت برده‌داری نوین و کارگری کار می کنند و اعتراضات آنها تبدیل به اغتشاش شد. وی تاکید کرد: اگر قرار بود به سمت اصلاحات بروید، رئیس‌جمهور پیام مردم را می شنوید و آقای ربیعی را مانند آقای فانی مجبور به استعفا می کرد اما شما صدای مردم را نشنیدید. نماینده سبزوار در پایان گفت: اکنون کارگران زیادی هستند که دو سال عیدی نگرفتند و با داشتن حقوق ۵۰۰ هزار تومان ماه هاست که حقوق دریافت نکردند. ما از نمایندگان می‌خواهیم برای شنیدن صدای مردم و کارگران به ربیعی رای منفی بدهند. متن کامل را اینجا بخوانید

نادری: وزیر کار برای اشتغال جوانان مناطق مرزی چه کرده است
شهاب نادری نماینده مردم پاوه نیز در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در موافقت با استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح این سوال که وزارت کار برای اشتغال جوانان در مناطق مرزی چه کاری انجام داده است؟ گفت که در صورت عدم جذب این جوانان ما دچار مشکلات امنیتی خواهیم شد.وی گفت: آقای ربیعی برای بیکاری جوانان نقاط صفر مرزی چه کاری انجام داده است؟ ما بارها این مطالبه را از ایشان داشتیم، چرا که اگر ما این جوانان را جذب نکنیم،‌ آن‌ها جذب کومله، داعش و دموکرات می‌شوند و مشکلات امنیتی به وجود می‌آید. طبیعتا شما باید فرق بین مقوله امنیتی و آسیب اجتماعی را بیشتر از ما درک می‌کردید.این نماینده مجلس خطاب به ربیعی گفت: بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری کشور در اختیار شماست مثل شستا و بازنشستگی که هیچگاه مدیریت نداشتند. شما متولی کارگران هستید ولی برای آن‌ها و بازنشستگان چه کاری انجام دادید.نماینده مردم پاوه در مجلس در ادامه سوء مدیریت، عدم کارآمدی،‌ پایین بودن نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری و عدم توجه به اشتغال را از مشکلات وزارت کار عنوان و خاطرنشان کرد: خط فقر ۲.۵ میلیون تومان است و به برکت مدیریت شما در حوزه رفاه در ۶ سال گذشته ۸۰ درصد جامعه ایران زیر خط فقر هستند. شما مسئول اشتغال کشور نیستند ولی ۴۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی دست شماست. باید اعضای هیات مدیره این شرکت‌ها را اعمال می‌کردید.نادری در پایان اضافه کرد: ماحصل دوره مدیریت شما این بود که ارزش دارایی سرمایه گذاران به ۲ درصد تنزل پیدا کرد، اگر وزارتخانه طبیب شما نبود و سرمایه را در بانک می‌گذاشتیم ۲۰ درصد ارزش افزوده برای کارگران داشت

حسن بیگی: آقای ربیعی به درد ریاست سازمان تامین اجتماعی می‌خورید

هم‌چنین ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای ربیعی بعد از انتخاب وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی شما هم رئیس سازمان تامین اجتماعی شوید.وی گفت: ربیعی و معاونانش توانایی اداره کردن این وزارتخانه را ندارند. برای حفظ نظام باید امروز سخن حق بگوییم. متاسفانه طی دو سه سال گذشته با وجود فشارهای متعدد وزیر تعاون همچنان در این پست باقی مانده است و مدیرانش را که نوعا سن بالا دارند را هم در راس وزارتخانه نگه داشته است؛ در حالی که ایشان در جلسه رای اعتمادش صحبت از جوانگرایی کرده بود. چرا با جریان های احساسی همان تیم مسن را در وزارتخانه نگه داشته‌اید؟وی از نمایندگان خواست با رای عدم اعتماد به ربیعی وی را برکنار و وزیر قدرتمندتری را روی کار بیاورند و از وزیر جدید حمایت کنند. نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به مجموعه‌های اقتصادی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر کل سرمایه و دارایی این وزارتخانه را به دلار تبدیل کنیم سرمایه این وزارتخانه بالغ بر 150 میلیارد دلار است که اگر در بانک سپرده گذاری شود سالی30 میلیارد دلار به آن سود تعلق می گیرد. مجلس با نیت خیرخواهانه برخی از ثروت کشور را در اختیار وزارت تعاون قرار داد تا به نیروهای مظلوم و محروم، بازنشستگان و کارگران این وزارتخانه خدمت کند.اما همانطور که می بینید این اتفاق نیفتاده اسدوستان شما گفته‌اند نمایندگان استیضاح کننده، باج میخواستند، نامشان را ببرید

محمد قسیم عثمانی در مخالفت با وزیرکار نطق کرد.
در جلسه استیضاح وزیر کار محمدقسیم عثمانی در مخالفت با ربیعی پشت تریبون رفت که بخش هایی از نطق او در ادامه آمده است؛

▪️آقای ربیعی، شما ضد استیضاح هستید، تلاشی که برای رد استیضاح کردید، اگر برای وزارت می‌کردند، کار به استیضاح نمی کشید. به هرکدام از ما رسیدید، گفتید از تو انتظار نداشتم!

▪️دوستان شما گفته‌اند نمایندگان استیضاح کننده، باج میخواستند، نام ببرید تا تکلیفشان را در مجلس مشخص کنیم، وگرنه امروز عمرتان را می‌خواهیم

▪️وزارتخانه شما وزارت کار نیست، وزارت کارفرما ست

▪️ما مسئول همه چاله‌هایی هستید که جلوی پای اشتغال تحصیل‌کرده‌هاست

▪️وزارتخانه شما، وزارت رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی نیست، وزارت تبعیض اجتماعی است

▪️شما استاد گماردن بهترین متخصصان در پست‌های غیر تخصصی هستید

همراهان علی ربیعی در جلسه استیضاح چه کسانی هستند ؟
تاجگردون از همان ابتدا با حضور در مقابل صندلی جهانگیری در حال صحبت با وی است. تاجگردون از طراحان اصلی طرح استیضاح علی ربیعی است.
امروز در حالی بررسی طرح استیضاح ربیعی و آخوندی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر راه و شهرسازی در دستورکار امروز صحن مجلس قرار گرفت که در نوبت صبح و برای استیضاح وزیر کار، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، مرتضی بانک، امیر حاتمی وزیر دفاع، آذری جهرمی وزیر ارتباطات، اردکانیان وزیر نیرو و سیف رئیس بانک مرکزی، علی ربیعی را همراهی می‌کنند.تاجگردون از همان ابتدا با حضور در مقابل صندلی جهانگیری در حال صحبت با وی است. تاجگردون از طراحان اصلی طرح استیضاح علی ربیعی است.

نماینده مخالف ربیعی:برادرم عباد، کاش مردانه پای دفاعت از میرحسین می‎ماندی و نمی‎گفتی عامل نفوذی بودی

در جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طراحان استیضاح عموما به نقد عملکرد وی در حوزه اشتغالزایی و صندوق‎های تامین اجتماعی اشاره کردند اما یکی از نمایندگان، ورودی به فضای سیاست داشت. به گزارش نامه نیوز فریدون حسنوند، نماینده اندیشمک در نطقش علیه ربیعی گفت: اجازه بدهید شما را با نام دیگری خطاب کنم، برادرم عباد! فراموش نکن شما همان کسی بودید که در ستاد میرحسین موسوی مسئول اتاق فکر بودید. شما در روز انتخابات 88 با میرحسین موسوی پشت تریبون آمده و اعلام پیروزی کردید. ای کاش مردانه از اعتقادات دفاع می کردی و پای دفاعت از میرحسین موسوی می ماندی. اما چند سال بعد به مجلسی آمدی که قاطبه آن اصولگرا بود و وقتی از همراهیت با موسوی از تو سوال کردند، فرمودی من نفوذی وزارت در ستاد او بودم! آقای ربیعی، به یاد دارید که «رحیمی» در دوران ستم شاهی بر اعتقاد خود ایستاد و اعدام شد، امام هم به او تبریک گفت. او از ارسال پیامک‎هایی از سوی دوستان ربیعی برای نمایندگان خبر داد و گفت: یک بار صادقانه به ناتوانی خود اعتراف کن و استعفا بده!

بلیت سقوط شما را صادر می کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر کار، گفت: جان مردم از هر وزیری عزیزتر است و گروه هواپیمایی آسمان که زیرمجموعه وزارت کار است با ناکاربلدی سبب سقوط هموطنانمان شد. محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: شما حق ندارید به خاطر پرسشگری وکلای ملت را زیر سوال ببرید،‌توانمندسازی اقشار ضعیف و ناتوان یعنی تبدیل معلولیت به فرصت نه محدودیت؛ ولی عملکرد حضرتعالی در چند سال گذشته نشان می‌دهد نه ضعفا توانمند شدند و نه معلولیت خود را از دایره تنگ محدودیت رهانیده است که این امر باید از رهگذر توسعه بنگاه‌های اقتصادی و سرازیر شدن سودهای کلان به بخش‌های اشتغال‌زایی دهک‌های پایین صورت می‌گرفت. به گزارش نامه نیوز، وی افزود: نکته بعدی در ارتباط با گروه هواپیمایی آسمان است امروزه شما چه بخواهید و چه نخواهید ایران اسلامی عزیز داغدار است، داغدار 66 نفر از هموطنان گرانمایه خویش است، هواپیمایی آسمان که در زیرمجموعه مدیریتی شما است چارت مدیریتی آن بدون رعایت کمترین شاخص‌های ایکائو انتخاب شده است و چیزی جز سقوط هواپیما نمی‌توان از یک مجموعه غیرمتخصص، ناکارآمد و کارنابلد انتظار داشت. نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید برای شما و هواپیمایی آسمان درآمدزایی مهم باشد ولی برای ما جان عزیزانمان که هنوز اجسادشان پیدا نشده عزیزتر از هر وزیر و هر هواپیمایی آسمانی است. نگهبان سلامی ادامه داد: همکاران عزیز! آقای ربیعی عزیز! سابقه استیضاح شما را به خاطر می‌‌آورم طبق عادت قرآنی از جیب در می‌آورید، بغض می‌کنید،‌ فضا را احساسی می‌کنید تا از این رهگذر ارزش‌های دینی و انسانی مجددا برای خودتان بلیت بازگشت به وزارتخانه را اخذ کنید. اما امروز باید خدمتتان عرض کنم مجلس شورای اسلامی امروز بلیت سقوط شما را توسط هواپیمایی آسمان صادر خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید