هفت سین متفاوت شبکه 4 برای نوروز 97

    کد خبر :243247

شبکه 4 سیما در لحظه تحویل سال مخاطبان خود را پای‌ سفره هفت‌ سین فرهنگی می‌نشاند.
مدیر شبکه چهار سیما در تشریح ویژه برنامه های نوروزی این شبکه گفت: در نوروز 97 رنگ آمیزی فاخر از برنامه های متنوع در حوزه های نمایشی، مستند، علمی، معرفتی، مناظره و … را برای مخاطبان خواهیم داشت.

دکتر معینی پور درباره ویژه برنامه تحویل سال این شبکه گفت: شبکه چهار سیما امسال ویژه برنامه ای از جنس برنامه های ادبی و فرهنگی شبانه اش را برای پخش در لحظات تحویل سال تدارک دیده است و مخاطبان خود را پای‌ سفره هفت‌سین فرهنگی می‌نشاند .ویژه برنامه تحویل سال شبکه چهار امسال از پایتخت کتاب ایران، شهر کاشان به روی آنتن می رود و پس از تحویل سال در استودیو با محمد صالح علا و قصه خوانی هایش ادامه می یابد.

معینی پور افزود: در طی ایام نوروز ما «مجله کتاب» خواهیم داشت که در آن به سه بخش «پرفروش ترین رمان ها»، «سیرمطالعاتی مخاطبان» و «پشت جلد با محوریت نویسنده های برتر» می پردازیم.

مدیر شبکه چهار در ادامه گفت:در حوزه معرفتی و مناظره ای، «گستره شریعت»،«زاویه» و «معرفت» که سه برند شبکه چهار در حوزه عرفانی و فلسفی و علوم انسانی را خواهیم داشت.گستره شریعت به مباحث ناظر به دین و شریعت می پردازد، معرفت به مباحث عرفانی و فلسفی با اندیشه های دکتر دینانی اختصاص دارد و زاویه مناظره چالشی در حوزه علوم انسانی است.

وی افزود: در حوزه ادب و هنر، «چشم شب روشن» هرشب با اجرای محمد صالح علا به تئاتر، سینما، شعر و ادبیات می پردازد.مجله علمی «چهارسوی علم»، چشم اندازی از دستاوردهای علمی جهان را به تصویر می کشد.در برنامه جدید «جادوی تاریخ» با محوریت تاریخ و در قالب مستندگونه، وقایع، موضوعات، نگرش ها و شخصیت های مهم تاریخی از ایران و جهان در قالبی جذاب به مخاطب شناسانده می شود.

در مستتد پرتره ای با نام«مشاهیر ایران»در حوزه هنرهای تجسمی به تهیه‌کنندگی حمید مجتهدی و کارگردانی امیرحسین مجتهدی به هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی از جمله استاد فرشچیان، استاد علی‌اکبر صادقی، استاد احصایی، استاد کابلی، استاد درم‌بخش، استاد بهزاد و… می پردازیم.

معینی پور به برنامه های شبکه چهار در حوزه نمایشی و سینمایی در نوروز 97 اشاره کرد و افزود: هر شب ساعت 20:30 یک فیلم سینمایی جذاب خارجی را در ژانرهای گوناگون علمی تخیلی، علمی و … را متناسب با ماموریت و هویت پخش می کنیم.در بخش سینمای ایران مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی هر روز ساعت 9:30 می توانند به تماشای آثار منتخب جشنواره‌های فیلم فجر بپردازند. علاقه مندان به تله تئاتر هم در ایام نوروز هر روز به تماشای یکی از تله تئاتر های منتخب شبکه چهار بنشینند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید