رهبر کره شمالی آزمایش یک سلاح ضدهوایی جدید را هدایت کرد

    کد خبر :24310

رهبر کره شمالی بر آزمایش یک سامانه تسلیحاتی جدید ضد هوایی نظارت کرده است.

به گزارش بازتاب خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر آزمایش یک سامانه جدید ضد هوایی نظارت کرده و دستور تولید انبوه و استقرار ان در سراسر کشور را صادر کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به زمان دقیق و ماهیت اصلی این سلاح جدید اشاره‌ای نکرده است. این سامانه جدید ضد هوایی توسط اکادمی علوم دفاعی ملی کره شمالی طراحی و ساخته شده است. کره شمالی از اوایل سال گذشته تلاش زیادی را برای تولید و توسعه سامانه‌های تسلیحاتی جدید آغاز کرده و به پیشرفت بی سابقه ای در قابلیت های موشک بالستیک دست یافته است.

کره شمالی این مساله را مخفی نکرده است که برای توسعه موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده است.

تحریم های شورای امنیت و تحریم‌های یکجانبه برخی کشورها تاکنون نتوانسته است مانع از گسترش برنامه های موشکی و اتمی این کشور شود. کره شمالی اخیرا یک فروند موشک بالستیک دیگر آزمایش کرده است.

رهبر کره شمالی به همراه 3 مشاور ارشد نظامی اش که ظاهرا بیشترین نقش را در توسعه برنامه‌های موشکی دارند، بر آزمایش این سامانه جدید ضد هوایی نظارت کرده اند.

آزمایش اخیر موشک بالستیک میان برد موفقیت آمیز بوده است و این کشور در مراحل نهایی نصب کلاهک اتمی بر روی موشک های بالستیک قرار دارد.

شورای امنیت برای نخستین بار در سال 2006 میلادی تحریم هایی را علیه کره شمالی اعمال کرده ولی پیونگ یانگ حاضر به قبول قطعنامه‌های شورای امنیت برای پایان دادن به برنامه‌های موشکی و اتمی نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید