تورم سرسام‌آور در بازار میوه

    کد خبر :24292

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی جدیدترین آمار بانک مرکزی درباره “ﮔﺰﺍﺭﺵ هفتگی ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻗﻴﻤﺖ ﺧﺮده‌فروشی برخی ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺧﻮﺭﺍکی (میوه‌های تازه) ﺩﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ” حاکی از آن است که قیمت انواع میوه طی یک سال گذشته تورم های سرسام آور را تجربه کرده است.

بر اساس اسن گزارش، قیمت سیب قرمز در هفته گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 79.1 درصد افزایش یافته است. سیب زرد تخم لبنان نیز وضعیت مشابهی با سیب قرمز داشته است؛ به‌طوریکه قیمت هر کیلو از نوع سیب در مقایسه با سال گذشته 67.9 درصد افزایش یافته است.

پرتقال درجه یک نیز با شیب ملایم‌تری در تعقیب سیب قرمز و زرد بوده، به‌گونه‌ای که هر کیلو از این میوه در هفته منتهی به 29 اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 37.5 درصد گران شده است.

در گزارش میوه‌ای بانک مرکزی بیشترین افزایش قیمت مربوط به طالبی است. این میوه در هفته آخر اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با شیب بسیار تندی 158.1 درصد افزایش قیمت داشته است.

بر این اساس هندوانه و کیوی نیز به ترتیب 83.6 و 55.3 درصد نسبت به هفته آخر اردیبهشت ماه سال گذشته افزایش قیمت داشته‌اند.

به گزارش تسنیم، افزایش قیمت میوه با شیب تند در حالی صورت گرفته که در فصل‌های بهار و تابستان به دلیل وفور انواع میوه‌، قیمت‌ها باید روند معکوسی را در پیش بگیرند. در حال حاضر یکی از معضلات بازار میوه کشور واردات بی رویه و البته قاچاق است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید