ربات خوش اخلاق به بدافزار آلوده شد

    کد خبر :242834

یک شرکت امنیتی توانست Pepper ربات خوش خلقی را که به علت توانایی های خود در زمینه معاشرت با دیگران شهرت دارد، به بدافزاری مخرب آلوده کند.

به گزارش بازتاب به نقل از وی تری، شرکت امنیتی IOActive اعلام کرد ربات یادشده و همین طور ربات مشابه دیگری به نام NAO که هر دو توسط شرکت ژاپنی سافت بانک تولید شده اند به راحتی قابل آلوده شدن هستند و بدافزارها و باج افزارهای خطرناکی بر روی آنها قابل نصب است.

امروزه جنایتکاران فضای مجازی به طور گسترده از باج افزارها برای جمع آوری پول به ازای رمزگشایی از داده های خصوصی قفل شده کاربران استفاده می کنند. تا به حال اقداماتی از این دست محدود به رایانه ها و گوشی ها بود و حالا دامنه آن به ربات ها هم کشیده شده است.

با استفاده از باج افزار و قفل کردن ربات ها می توان مدیران شرکت های تجاری را برای دریافت پول به منظور رمزگشایی از چنین اطلاعاتی تحت فشار گذاشت و طولانی شدن چنین اختلالاتی می تواند برای موسسات بازرگانی و دولتی مشکلات جدی ایجاد کند.

همچنین نصب بدافزار بر روی ربات ها موجب خواهد شد تا آنها رفتارهای نامناسبی از خود نشان دهند و به عنوان مثال با زبانی بد و نامناسب سخن بگویند یا بر روی نمایشگرهای خود فیلم های هرزه نگارانه نمایش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید