تولید اولین باتری قلمی دوست دار محیط زیست با قابلیت شارژ مجدد

    کد خبر :242697

گروهی از محققان دانشگاه آر ام آی تی در مبلورن استرالیا برای اولین بار موفق به تولید باتری قلمی خاصی شده اند که با کربن و آب کار می کند و دارای قابلیت شارژ مجدد است.

به گزارش بازتاب به نقل از دیجیتال ترندز، تولید این باتری می تواند زمینه را برای خداحافظی با باتری های لیتیومی پردردسر که داغ شدن بیش از حد آنها به یک معضل خطرناک مبدل شده، فراهم آورد.

در حال حاضر تنها یک نمونه اولیه از این باتری تولید شده، اما محققان می گویند تولید آن گام بلندی در راستای دسترسی به منابع انرژی پایدار و دوستدار محیط زیست است. گروه سازنده امیدوارند که ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده این باتری قابلیت رقابت با باتری های لیتیومی موجود در بازار را داشته باشد.

اگر چه باتری های لیتیومی در مجموع کمک شایانی به پیشبرد فناوری و افزایش استفاده از محصولات الکترونیک کرده اند، اما آنها از منابعی کمیاب و گران قیمت برای تامین انرژی بهره می گیرند و همین امر باعث تحمیل هزینه های زیاد، پایان سریع منابع محدود فعلی و آلودگی شدید محیط زیست می شود.

اما باتری قلمی تولید شده با استفاده از آب و کربن هیچ یک از این مشکلات را نخواهد داشت. کربن ماده ای ارزان قیمت و سهل الوصول در طبیعت است و نحوه تولید انرژی توسط این باتری به گونه ای است که باعث انتشار کربن در طبیعت در وضعیت در حال سوختن یا به صورت شعله نمی شود. لذا این باتری در مقایسه با باتری های لیتیومی سازگاری بسیار بیشتری با محیط زیست دارد.

نمونه اولیه این باتری که ۵.۵ سانتیمتر مربع فضا اشغال می کند، معادل یک باتری لیتیومی در همین ابعاد انرژی ذخیره می کند و تلاش ها برای ارتقای ظرفیت ذخیره سازی انرژی توسط آن در جریان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید