اجرای بخشنامه ساماندهی واردات پوشاک خیلی طول کشید

    کد خبر :24267

عضو کارگروه پیگیری دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک با بیان اینکه این دستورالعمل شهریورماه سال گذشته ابلاغ شد، گفت: وزیر صنعت پیگیری اجرای این دستور العمل هست ولی هماهنگی لازم در زیرمجموعه وجود ندارد.

شاهرخ جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه برخی وارکنندگان متخلف حاضر به اجرای دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک نیستند، اظهار داشت: متأسفانه واردات پوشاک از مسیرهای مختلف و با سودهای بسیار انجام می‌شود که همین عاملی شده تا متخلفین حاضر به رعایت قانون نباشند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل واردات پوشاک شهریورماه سال گذشته ابلاغ شد، گفت: در آن مقطع واردکنندگان 3 ماه فرصت داشتند تا این دستورالعمل را اجرایی کنند اما متأسفانه به دلیل عدم همکاری ها اجرای این بخشنامه با سرعت زیادی همراه نبوده است.

این عضو کارگروه پیگیری دستورالعمل واردات پوشاک تصریح کرد: تا کنون 5 شرکت که حدود 6 برند را در زیر مجموعه خود دارند مدارک خود را به کارگروه ارائه کرده‌اند. البته هنوز گواهی نامه آنها صادر نشده است. همچنین امروز 4 شرکت دیگر که حدود 40 برند را در زیر مجموعه خود دارند هم اعلام امادگی کرده اند تا یک ماه آینده مدارک لازم به کارگروه ارائه کنند.

وی با انتقاد از اینکه نباید اجرای یک دستورالعمل با این همه زمان همراه باشد ، افزود: وزیر صنعت پیگیری زیادی را برای اجرای شدن این دستور العمل انجام می دهد اما هنوز هماهنگی لازم میان زیر مجموعه به وجود نیامده و به اعتقاد من اجرای این بخشنامه می بایست در سطح حکومتی انجام شود.

جعفری با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی پوشاک امروز با ضررهای بسیار زیادی روبه رو هستند، اظهار داشت: آنها می توانستند منابع مالی خود را در امر واردات قرار دهند اما برای کار تولیدی خود زحمات زیادی کشیده‌اند و امروز هیچ کس حاضر به پرداخت خسارات آنها نیست این در حالی است  واردکننده هر روز با سودهای زیاد فعالیت می کند و هیچ رد پایی هم از خود به جای نمی گذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید