واکنش رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به کیفیت پایین جام فجر و پس گرفتن جوایز وزنه‌برداران ایرانی

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۱۴
    کد خبر :242636

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره انتقادات به کیفیت پایین جام فجر و پس گرفتن جوایز وزنه‌برداران ایرانی واکنش نشان داد.

علی مرادی درباره انتقاداتی که به کیفیت رقابت‌های وزنه‌برداری جام فجر می‌شود گفت: با توجه به اینکه 9 کشور صاحب نام این رشته که سال گذشته و سال قبل از آن در جام فجر شرکت می‌کردند و به خاطر دوپینگ محروم هستند نتوانستیم از آنها برای حضور در این مسابقات دعوت کنیم.

وی ادامه داد: البته فدراسیون بین‌المللی مبارز‌ه‌ای جدی را با این معضل انجام داده است که جای تشکر دارد تا وزنه برداری به سمت ورزش پاک حرکت کند. نمی‌توانستیم از آن کشورها دعوت کنیم، اما حضور تیم منتخب خوزستان و تیم‌های آمریکا، گرجستان و صربستان به نظرم فرصت خوبی برای کسب تجربه سایر کشورها و وزنه‌برداران استان خوزستان بود که تعدادی از آنها حتی تجربه حضور در رقابت‌های بین المللی را هم نداشتند، اما با این وجود نتایج خوبی گرفتند. آزمایش دوپینگ هم به صورت جدی انجام شد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: کلاس‌های آموزش و طراحی تمرین با حضور بهترین مدرسان جهان از جمله میهایلوویچ، بیرانوند و دکتر گلشن راز در بخش آنتی دوپینگ با بهترین کیفیت برگزار شد و مواردی مطرح شد که مورد توجه بسیاری از شرکت کنندگان قرار گرفت. کلاس‌های آموزشی کاملاً به صورت کاربردی برای دانش افزایی مربیان و وزنه‌برداران برگزار شد.

مرادی تصریح کرد: از استاندار محترم و ورزش دوست استان خوزستان تشکر می‌کنم؛ همچنین مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان و هیئت وزنه‌برداری این استان که زحمت زیادی کشیدند و با هماهنگی و تعامل مناسب با نهادها و سازمانها به بهترین شکل ممکن این تورنمنت معتبر را میزبانی کردند.

وی درباره حواشی به وجود آمده در خصوص وزنه زدن دختر نوجوان گفت: در روز اول به دلیل عدم هماهنگی که وجود داشت این کار انجام نشد، اما با انتشار این خبر در فضای مجازی و توسط رسانه‌ها با هماهنگی‌هایی که در روز دوم صورت گرفت خوشبختانه این دختر کوچک موفق به وزنه زدن شد. در کنار آن با حضور مدعوین ویژه‌ای مانند اورسلا، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا و نایب رئیس فدراسیون جهانی حرکات اصلاحی بانوان را داشتیم که نشان از جایگاه وزنه‌برداری بانوان در ایران دارد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره انتقاد حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان مبنی بر اینکه اگر می‌دانستم که این مسابقات با این کیفیت بوده است میزبانی را قبول نمی‌کردند گفت: همانطور که گفتند با وجود محرومیت 9 کشور اجازه ندادیم اعتبار جام فجر کم شود. از طرفی با وجود اینکه چند روز از پایان مسابقات می‌گذرد، اما معتبرترین رسانه‌های بین‌المللی هنوز در این خصوص تحلیل می‌کنند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با رفع مشکل کشورهای محروم از سال آینده با دعوت از چهره‌های مطرح و عنوان دار به افزایش کیفی این مسابقات نیز کمک کنیم. هرچند امسال سطح مسابقات قابل قبول بود به خصوص در برخی اوزان که با مسابقات رسمی برابری می‌کرد. سال آینده با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی و جهانی را پیش رو داریم؛ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم تا نهایت استفاده را از این تورنمنت ببریم.

مرادی با بیان اینکه یکی از تاثیرگذارترین فدراسیون‌ها در سطح جهان هستیم، گفت: با توجه به تغییراتی که در توزیع سهمیه المپیک صورت گرفته است تلاش می‌کنیم بار دیگر جام را به عنوان یک مرحله گزینشی المپیک مطرح کنیم. امیدوارم در آینده بتوانیم میزبانی بهتری از جام فجر داشته باشیم. در این زمینه هم تلاش خواهیم کرد فرصت‌سازی می‌کنیم تا استعدادهای درخشان شناسایی شود.

وی درباره بازپس‌گیری جوایز تیم خوزستان و وزنه‌برداران ایرانی گفت: تمام جوایز همانطور که وعده داده شده بود اهدا شد. جوایز وزنه‌برداران خارجی نیز به آنها تعلق گرفت. با توجه به پاداش خوبی که استاندار خوزستان برای قهرمانی تیم خوزستان در جام باشگاه های آسیا در نظر گرفته بود این پاداش در این رقابت‌ها به آنها پرداخت شد، به همین دلیل تشخیص داده شد جوایز جام فجر در زمان مناسبی طی مراسمی به نفرات برتر اهدا شود. یک ریال و یک دلار از تعهداتی که داده بودیم باقی نمانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید