مشارکت قهرمان تنیس در ابداع فناوری مقابله با خوانش پریشی

    کد خبر :242468

آندره آغاسی قهرمان مشهور تنیس جهان با یک شرکت نوپای فناوری به نام اسکوئر پاندا برای ابداع فناوری جدیدی به منظور مقابله با بیماری خوانش پریشی همکاری می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، خوانش پریشی یک اصطلاح عام برای تشریح معلولیت آموزشی است. این معلولیت موجب اختلال در روان‌خوانی یا درک مطلب می‌شود. افراد مبتلا به این بیماری ممکن است حتی در تشخیص و شناسایی چهره افراد نیز با ابهاماتی روبرو شوند. افراد خوانش‌پریش معمولاً سرعت خواندن پایینی دارند و همچنین توانایی هِجا و دیکتهٔ پایینی دارند و اگر واژه‌ای بی‌معنا باشد در خواندن آن دچار مشکل می‌شوند.

شرکت اسکوئر پاندا به علت تولید نرم افزارهای آموزشی برای استفاده کودکان شهرت دارد و همکاری دو طرف منجر به طراحی برنامه خاصی به نام Readvolution شده که یک بازی رایگان برای ارزیابی شدت ابتلای افراد به بیماری خوانش پریشی است.

طراحی این بازی با همکاری تعدادی از اساتید دانشگاه های امریکا و موسسه علوم عصبی Weill صورت گرفته است. بازی یادشده از هوش مصنوعی نیز برخوردار است تا بیماران بر مبنای وضعیت خاص خود از آن استفاده کنند و هر یک از آنها قادر باشند به طور جداگانه و به طور تدریجی مهارتهای زبانی خود را تقویت کنند.

در بازی یادشده امکانات مختلفی برای آموزش دستور زبان و آشنایی بهتر با حروف و کلمات در نظر گرفته شده است. این بازی با دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد. آغاسی در مصاحبه ای در مورد این بازی از افزایش مهارت های کودکان مبتلا به خوانش پریشی پس از اجرای بازی یادشده اظهار رضایت کرده و از دیگر قهرمانان ورزشی نیز خواسته تا در چنین فناوری هایی سرمایه گذاری مالی کنند تا شاهد تاثیرات اجتماعی آن باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید