واحدهای غیرمجاز را پلمب نمی‌کنند

    کد خبر :242324

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک و حفاظتی باید سختگیری‌ها برای واحدهای غیرمجاز افزایش پیدا کند تا فعالیت برای آنها غیراقتصادی شود، اما از آنجاکه این صنف به همراه ۹۹ صنف دیگر از دریافت مجوز اماکن منع شده‌اند این مجموعه واحدهای غیرمجاز را پلمب نمی‌کند!

صادق فیض آبادی در نشست خبری رونمایی سامانه الکترونیکی سطح بندی تجهیزات نظارت تصویری که در اتاق اصناف تهران برگزار شد، اظهار کرد: بیش از این ۱۳۰ صنف و اتحادیه صنفی مختلف موظف بودند تا از اداره اماکن نیز مجوز دریافت کنند که امسال با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۰۰ واحد صنفی از جمله اتحادیه تولید کنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی از دریافت این مجوز برای بازگشایی واحدهایشان معاف شده‌اند، اما این اقدام مشکلی جدید برای ما به همراه آورده است، چرا که اماکن اعلام می‌کند به دلیل آنکه دیگر به ما مجوزی نمی‌دهد واحدهای غیرمجاز را نیز پلمب نمی‌کند.

وی افزود: این در حالی است که براساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی هر واحد صنفی باید از اتحادیه مجوز کسب بگیرد در غیر این صورت اتحادیه می‌تواند از طریق هماهنگی‌های صورت گرفته از آن واحد شکایت کند و از طریق نیروی انتظامی آنجا را پملب کند اما این کار در حال حاضر انجام نمی‌شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک و حفاظتی ادامه داد: از سوی دیگر نیز در راستای تشدید سختگیری‌ها بر واحدهای صنفی باید کاری کنیم که ادامه فعالیت‌ برای آنها غیراقتصادی باشد، اما اینگونه نیست و به عنوان مثال در زمینه‌ی مالیات شاهدیم که واحدهای مجاز و غیرمجاز به یک اندازه مالیات می‌دهند حال آنکه باید سختگیری بیشتری برای غیرمجازها اعمال شود و به عنوان مثال در این زمینه جریمه‌ای برای آنها که مجوز پروانه کسب ندارد در نظر گرفته شود.

وی گفت: اولویت برای این اتحادیه حمایت از تولید و تولید کنندگان است اما متاسفانه در دهه‌های اخیر حمایت چندانی به صورت عملی و ملموس از تولید کنندگان و واحدهای تولیدی صورت نگرفته است. این در حالی است که بیش از یک سوم اعضای این اتحادیه تولید کننده هستند.

فیض‌آبادی تاکید کرد: سامانه الکترونیکی سطح بندی تجهیزات نظارت تصویری به آدرس www.egovahi.ir راه‌اندازی شده است و به مردم در همه استان‌ها توصیه می‌کنیم قبل از خرید هرگونه تجهیزات نظارت تصویری استعلام خود را در مورد آن برند و مدل از این تجهیزات به صورت کامل دریافت کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک و حفاظتی ادامه داد: در برخی موارد مشاهده شده که مشخصات واقعی دستگاه با مشخصات اعلامی تولید کننده مطابقت ندارد و شکایت‌هایی در این زمینه وجود داشته است از همین رو سامانه الکترونیکی استعلام سطح بندی تجهیزات نظارت تصویری راه‌اندازی شد که همه مشکلات را حل می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا آزمایشگاه هایی تاسیس شده و بررسی های لازم را در مورد تجهیزات انجام می‌دهد. این آزمایشگاه ها به تهران محدود نمی شود و تمامی شهرها و برندهای مختلف را شامل می شود.

به گزارش ایسنا، محمد قلمچی – دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک و حفاظتی – در ادامه گفت: سامانه www.egovahi.ir تقلبی یا اصل بودن تجهیزات نظارت تصویری را شناسایی کرده و امکان انتخاب، خرید مناسب، دقیق، کاربردی و در عین حال امکان مقایسه این تجهیزات براساس نتایج مورد تایید مرجع رسمی را برای مردم فراهم می کند. البته در این سامانه کاری به برندها نداریم و همه مدل‌ها و محصولات برندها به صورت مجزا رصد، پایش و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و ممکن است یکی از محصولات یک برند در قیاس با دیگر انواع مشابهش نمره مناسبی بگیرد و مدل دیگر از همان برند پایین‌تر از گزینه‌های مورد قیاس در دیگر برندها قرار گیرد.

وی افزود: سطح بندی تجهیزات نظارت تصویری، ابزاری برای اطلاع از اصالت، کارآمدی، امنیت و کیفیت تجهیز نظارت تصویری است که با این کار امکان رقابت برای تولیدکنندگان داخلی نیز به خوبی فراهم می‌شود.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک و حفاظتی با بیان اینکه سامانه الکترونیکی سطح‌بندی تجهیزات نظارت تصویری حدود سه ماه است که راه‌اندازی آزمایشی شده و از امروز به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: کارکرد این سامانه آن است که کیفیت، کارآمدی و اصالت تجهیزات نظارت تصویری را به استفاده کنندگان عام و خاص از این تجهیزات نشان می‌دهد.

قلمچی با اشاره به اینکه با این کار امکان رقابت برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می شود اعلام کرد: بسیاری از تولیدکنندگان داخلی که تجهیزات با کیفیت تولید می کنند با توجه به اینکه تصور مردم این است که تجهیزات خارجی بهتر است و از طرفی ابزاری برای سطح بندی این تجهیزات در دسترس عموم نیست، بنابراین امکان رقابت ندارند و این در حالی است که با این اقدام و سطح بندی مربوطه ضمن توسعه و رونق بازار داخلی، امکان صادرات نیز به وجود می آید؛ طبق برآوردهای صورت گرفته این پورتال دو زبانه است و در خارج از کشور بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به ایران دارد.

وی با بیان اینکه تامین امنیت از نیازهای اصلی انسان ها محسوب می‌شود، گفت: یکی از کاربردهای این موضوع تامین امنیت در منازل مسکونی، فروشگاه ها، ادرات، کارخانه ها و دیگر مراکز است؛ نکته مهم استفاده درست از این ابزار است چون در غیراین صورت تبعات مخربی به همراه خواهد داشت.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک و حفاظتی اضافه کرد: هم اکنون سیستم‌های کنترل سرعت یا پلاک خوان‌ها که دوربین‌هایشان در سطح شهر وجود دارد از این تجهیزات استفاده می‌کنند و در واقع این موضوع کاربری هوشمندانه تری از این ابزار است.

وی اظهار کرد: عدم امکان بررسی و راستی آزمایی اکثر مشخصات فنی تجهیزات نظارت تصویری، خصوصاً مواردی که مرتبط با کیفیت، امنیت و پایداری این تجهیزات است، موجب نگرانی مشتریان شده و از سوی دیگر، بسیاری از مشخصات فنی کاربردی تجهیزات نظارت تصویری، در هیچ data sheet یا کاتالوگی درج نشده است؛ بنابراین سالهاست نیاز وجود مرجعی که بتواند سطح واقعی تجهیزات نظارت تصویری را معین ساخته و تجهیزات اصلی را از تجهیزات متفرقه و بدون اصالت مشخص کند، احساس می شد که این سامانه برای پاسخ به تعیین سطح کیفیت، امنیت و اصالت تجهیزات نظارت تصویری ایجاد شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید