«کلاه قرمزی» مهمان نوروزی ایرانی ها/ فیلم های روز سینما پخش می شود

    کد خبر :242274

عناوین برنامه های نوروزی سیما در نشست معاون رسانه ملی و مدیران شبکه های مختلف سیما، امروز یکشنبه ۲۰ اسفند، اعلام شد.
نشست اعلام برنامه های نوروزی سیما امروز ۲۰ اسفندماه با حضور مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و همچنین مدیران شبکه های تلویزیونی در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو بیان کرد: در شبکه دو از سالی که گذشت پرداختن به محوریت خانواده مطرح بود و چند برنامه جدید مطرح شد و برنامه های مختلفی را روی آنتن بردیم. در نوروز ۹۷ ویژه برنامه تحویل سال در روز ۲۹ اسفند با اجرای محمد سلوکی و خانم صادقی با محوریت امام نقی (ع) روی آنتن می رود، به همین مناسبت در آن شب ها مسافر ری را در ۴ قسمت پخش می کنیم. صبح ها ساعت ۸:۳۰ برنامه نوجوانانه داریم. برنامه عمو قناد، گله به گله، بهترین شو و … نیز روی آنتن می رود. امسال مجموعه عروسکی «کلاه قرمزی» شب ها ساعت ۲۰ پخش می شود. سریال نمایشی طنز، «تعطیلات رویایی» است که شب ها ۲۱:۳۰، فیلم های خارجی ساعت ۱۷ و ۲ فیلم ایرانی با نام «نفس» و «ویلایی ها» در میان این آثار روی آنتن می روند. علاوه بر راهیان نور، یک برنامه خاص به نام «از آسمان» ویژه مدافعان حرم روی آنتن می رود. همچنین ویژه برنامه های نوروزی را تقدیم مخاطبان می کنیم.

وی افزود: در حال آماده سازی جدید محله «گل و بلبل» هستیم. یک برنامه ترکیبی نمایشی طنز با نام «خوش و بش» که از آغازین روزهای سال پخش می شود نیز وجود دارد که محمد مسلمی یکی از شخصیت های جدید آن است. همچنین سری جدید برنامه «جیوه گی» روی آنتن می رود از سوی دیگر سریال «مرد» با محوریت یک معلم مرد روی آنتن می رود.

سپس محمدمهدی یادگاری مدیر اداره کل تامین برنامه های خارجی سیما نیز توضیح داد: امسال تلویزیون فیلم های جدیدی دارد که شبکه های یک تا پنج هر کدام یک بار و شبکه نمایش ۲ باکس جدید سینمایی دارد و شبکه های پویا و نسیم هم فیلم دارند، ما امسال ۱۳۳ عنوان فیلم پخش می کنیم. ۴ فیلم در حوزه سینمای ایران شامل «اروند»، «ویلایی ها»، «دریاچه ماهی» و «اشنوگل» از آثار جدید هستند، همچنین «نفس»، «ماجرای نیمروز»، «سیانور»، «آزادی مشروط»، «یتیمخانه ایران»، «برادرم خسرو»، «خانه ای در خیابان چهل و یکم»، «بیست و یک روز بعد»، «گیتا»، «مرگ ماهی»، «گمیجی» و «قهرمانان کوچک» از دیگر آثار جدید هستند که از شبکه های سیما پخش می شوند. شبکه یک باکس ساعت ۱۶، شبکه دو ساعت ۱۷:۳۰، شبکه سه یک بامداد، شبکه چهار ۲۰:۳۰، شبکه پنج ۱۳:۳۰، شبکه نمایش ۲۱ و ۲۳ و شبکه کودک ساعت ۱۴ این آثار را پخش می کند.

در ادامه علیرضا برازش مدیر شبکه یک درباره برنامه های این شبکه در ایام نوروز گفت: جشنواره مسجد از جمله ماموریت هایی است که بر عهده شبکه گداشته شده و با همکاری نهادهای مرتبط برگزار می شود. سریال «پایتخت ۵» سریال نوروزی ما در شبکه است که هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن می رود. برنامه مستند «ایرانگرد» نیز هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می رود، همچنین مسابقه «دستپخت» هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می رود. از داریوش کاردان دعوت شده است که برنامه ای گفتگومحور با نام «کاردانها» را ساعت ۱۸ روی آنتن ببرد.

در بخش دیگری از این نشست، علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما عنوان کرد: ما امسال بعد از چند سال وقفه برنامه «مردان آهنین» را به دستور رییس رسانه ملی داریم، همچنین مستند «اقلیم» را درباره مناطق جعرافیایی داریم. برنامه سال تحویل ما با نام «بهار نارنج» و با اجرای احسان علیخانی از چند روز مانده به عید شروع می شود و برنامه اصلی سال تحویل روز دوشنبه پخش می شود.

وی ادامه داد: مسابقه «زمانی برای خندیدن» نیز در ایام عید ادامه دارد. سریال نوروزی شبکه سه «آرماندو» است که به کارگردانی احسان عبدی پور آماده شده است.

پورمحمدی به شوخی گفت: شبکه ما به لحاظ مخاطب اول است و به لحاظ بدهی مالی نیز اول است.

در ادامه سلیم غفوری مدیر شبکه مستند بیان کرد: محور اصلی ما در شبکه مستند برای نوروز ایرانگردی و حیات وحش ایران است که برنامه خاطرات روستا که به معرفی تغییرات روستاهای توریستی می پردازد از جمله آنها است. مجموعه کارهایی درباره معرفی حیات وحش ایران داریم، از همین رو مجموعه ای با نام «اش» که درباره خرس قهوه ای ایرانی است پخش می شود. همچنین مجموعه ای با نام «سمرقند» با محوریت پخت شیرینی ها، ۲ مجموعه مستند مسابقه به نام «ضد گلوله» هر شب ساعت ۲۰ و مستند مسابقه «خانه ما» با موضوع سبک زندگی، مجموعه ای با محوریت حیات وحش خارجی هر شب ساعت ۲۳، مجموعه خارجی «درباره تاریخ» هر روز، مجموعه «کارهای کوتاه» با موضوع راهیان نور روزانه و مجموعه ای از کارهای روزانه پخش می شود. درباره بحث جشنواره ها باید بگویم در شبکه مستند در سال ۹۶ جشنواره تلویزیونی مستند داشتیم که در سال ۹۷ بار تغییری در ساختار دوره دوم آن را برگزار می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید