بررسی حذف آزمون مدارس تیزهوشان در نشست فراکسیون مستقلین با «بطحایی»

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۲۰
    کد خبر :242170

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه صبح امروز با آقای بطحایی نشست داشتیم، اظهار داشت: اولین موضوعی که در این نشست مطرح شد این بود که وزرای آموزش و پرورش هیچ کدام وزرای ضعیفی نبوده‌اند اما مشکلات اقتصادی این وزارتخانه به گونه‌ای است که آنها را زمین می‌زند، بنابراین اقتصاد آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که باید راه‌حل مشترکی برای آن پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: حذف آزمون مدارس تیزهوشان و مدارس خاص از دیگر بحث‌های نشست امروز فراکسیون مستقلین با وزیر آموزش و پرورش بود. استدلال ایشان، استدلال درستی بود. می‌گفتند ۲۵۰ هزار نفر در آزمون شرکت می‌کردند و ۱۵ هزار نفر جذب می‌شدند. این باعث می‌شد در ابتدای راه دانش‌آموزان احساس کنند استعداد لازم را ندارند بنابراین به نظر می‌رسد حذف این آزمون کار درستی بوده است.

لاهوتی یادآور شد: آقای بطحایی همچنین در این جلسه گفتند فضایی را ایجاد می‌کنیم که خانواده‌ها از داخل خانه کیفیت و نوع عملکرد مدارس را کنترل کنند که این اقدام بسیار خوبی است. همچنین ایشان در خصوص کوچک‌سازی وزارتخانه و بدنه ستادی آن نظر مساعدی داشتند و معتقد بودند باید در این زمینه اقدام لازم انجام شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین در پایان گفت که قرار است مباحث تکمیلی با وزیر آموزش و پرورش در نشست دیگری با وی مورد بررسی قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید