دستگیری مدیرعامل شرکتی که بلک بری های دستکاری شده به تبهکاران می فروخت

    کد خبر :242037

فروش گوشی های بلک بری فوق ایمن دستکاری شده به تبهکاران و اعضای باندهای زیرزمینی یکی از نگرانی های نیروهای پلیس در آمریکای شمالی در سال های اخیر بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، تبهکاران و قاچاقچیان از این گوشی های امن برای برقراری ارتباطات خاص و جلوگیری از افشای فعالیت های غیرقانونی خود نهایت سواستفاده را می کردند.

اف بی آی پس از بررسی ها و تلاش های فراوان سرانجام موفق شد وینسنت راموس موسس و مدیرعامل شرکتی که در زمینه دستکاری و فروش گوشی های ایمن شده بلک بری فعالیت می‌کرد را دستگیر کند. این شرکت که Phantom Secure نام دارد به سازمان های جنایتکار جهان کمک می کرد تا فعالیت هایی مانند قاچاق مواد مخدر را به دور از چشم پلیس و بدون امکان کنترل مکالماتشان انجام دهند.

گوشی های بلک‌بری و اندرویدی دستکاری شده توسط این شرکت دوربین فعال و مرورگر وب قابل استفاده نداشته و از رمزگذاری قدرتمندی برای جلوگیری از افشای اطلاعات برخوردار هستند.

بررسی ها نشان می دهد حدود 20 هزار گوشی امن از این دست در نقاط مختلف جهان توسط جانیان و قاچاقچیان مورد استفاده قرار گرفته است. حدود نیمی از این گوشی ها در استرالیاست و بقیه آنها در کشورهایی مانند کوبا، مکزیک و ونزوئلا مورد استفاده قرار می گیرند. اف بی آی هنوز در این زمینه اظهارنظر رسمی نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید