نوید روز‌های خوش برای جامعه هنری

    کد خبر :242023

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان سال ۲۲ هزار نفر از جامعه هنری، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: هنرمندان آثار بی کیفیت را در صورت تولید، بی‌رحمانه و جسورانه نقد کنند، زیرا بر آثار با کیفیت نیز تأثیرگذار است و آن‌ را خراب می‌کند.

وی افزود: سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند و تلاش می‌کنیم از لحاظ بیمه شرایط بهتری پیدا کنیم و در آیین‌نامه‌ها اصلاحات لازم صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اختصاص وام اشتغال کم بهره به هنرمندان را از مدیران کل در استان‌ها خواسته‌ایم اما هنرمندان نیز در این زمینه فشار بیاورند.

وی بیان داشت: خوزستان جایگاه و نقش مهمی در بحث دیپلماسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و اقوام یک فرصت هستند و باید حساسیت‌های موجود آنان را نیز مورد توجه قرار داد.

صالحی عنوان کرد: در تلاشیم محیط کسب‌وکار در زمینه فرهنگ و هنر را روان‌تر از گذشته کنیم. تعداد نیروی انسانی و تحصیل‌کنندگان ما در فرهنگ و هنر قابل توجه هستند و در این حوزه با سرمایه کمتر می‌توانیم اشتغال بیشتری ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر باید کیفیت آثار باشد، افزود: چیزی که در ذهن‌ها می‌ماند و قابلیت انتقال به دیگر جوامع را دارد، آثار هنری باکیفیت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید