استاندار: نبض تولید و صنعت تهران در حال بازگشت به شرایط عادی است

    کد خبر :24197

استاندار تهران گفت: با اقداماتی که در سه سال و نیم اخیر انجام شده است، این خوشبینی وجود دارد که نبض تولید و صنعت این استان به زودی به شرایط عادی بازگردد.سید حسین هاشمی روز شنبه در پایان بیست و یکمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری برگزار شد، به خبرنگار ایرنا افزود: کار نوسازی و ساماندهی واحدهای صنعتی و صنفی استان تهران در 10 هزار هکتار از مساحت شهرک های صنعتی استان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با این اقدامات، شاهد رونق تولید و اشتغال بیشتر در این استان باشیم.
هاشمی عمده ترین مشکلاتی که واحدهای صنعتی استان تهران در شرایط کنونی با آنها مواجه هستند را در حوزه بانکها با 50 درصد فراوانی و بیمه و امور مالیاتی با 25 درصد فراوانی عنوان کرد.
به گفته استاندار تهران از آغاز فعالیت ستاد تسهیل استان تاکنون 6 هزار و 310 میلیارد ریال تسهیلات برای رفع مشکلات 439 واحد صنعتی استان از طریق سامانه و 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز بطور مستقیم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان تهران پرداخت شده است.
هاشمی گفت: در نشست امروز ستاد تسهیل مشکلات 9 واحد تولیدی و صنعتی استان که عمدتا در حوزه بانکی بود مورد بررسی قرار گرفت و بانکها هم عمدتا مصوبات این ستاد در خصوص اعطای تنفس به واحدهای بدهکار و استمهال را پذیرفتند که امیدواریم با رفع مشکلات کنونی، شاهد عملکرد بهتر این واحدها باشیم.
وی همچنین از نظارت کارگروهی ویژه برای پیگیری و نحوه اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: طبق گزارش این کارگروه تاکنون افزون بر 50 درصد از مصوبات این ستاد به نتیجه موثر منجر شده است.
استاندار تهران همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد تنظیم بازار استان تهران در ماه مبارک رمضان، گفت: پیش بینی های لازم در این رابطه انجام شده و کالاهای مورد نیاز مردم نیز با کنترل موثر بازرسان در بازارهای مصرف عرضه می شود.
وی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف در بازار ماه مبارک رمضان در استان تهران نداشته ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید