تشریح اقدامات صلیب سرخ در سوریه و عراق

    کد خبر :241962

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ به تشریح اقدامات این سازمان در منطقه از جمله سوریه و عراق پرداخت.

پیتر مائورر در مراسم مانور جمعیت هلال احمر کشور گفت: واضح است که نیازهای بشردوستانه بیشمار هستند و نیاز جدی برای گسترش حضور نهضت در این اقلیت های مهم وجود دارد. پاسخ جمعیت هلال احمر ایران، به رنج و آلام مردم بسیار مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی افزود: مشکلات بشردوستانه در سراسر منطقه به اندازه کافی روشن هستند. ۲۰.۸ میلیون نفر مجبور به فرار از مخاصمات منطقه شده اند. بیش از ۵۰ میلیون نفر به کمک احتیاج دارند و صدها هزار نفر کشته و بیش از یک میلیون نفر مجروح شده اند.

وی ادامه داد: ده ها هزار نفر بازداشت یا مفقود شده اند. زیرساخت های اصلی غیرنظامیان آسیب دیده یا تخریب شده اند. ما پیامدهای انسانی ناشی از محاصره ها، بمباران ها، قتل ها، شکنجه و جابجایی های گسترده مردم را دیده ایم و تمام تلاش مان برای کمک به کار بسته ایم.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار را به عملیات های بشردوستانه در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و میانمار برای کمک و حمایت از مردم اختصاص دادیم. این مبلغ بخش قابل توجهی از کل بودجه عملیاتی ماست.

مائورر ادامه داد: قبل از سفرم به ایران به عراق رفته بودم شاید نبردهای بزرگ در عراق پایان یافته اما عواقب آن همچنان باقی است از هر ۵ نفر یک نفر به کمک احتیاج دارد. ۲.۶ میلیون نفر بیرون عراق آواره شده اند. بعد از ایران به سوریه سفر خواهم کرد. جایی که از غوطه شرقی تا فوا و کفریا و جاهای دیگر نیازهای فوری وجود دارد، شرایط غوطه شرقی روز به روز ناامیدکننده تر می شود. ما با جمعیت هلال احمر سوریه همکاری بسیاری داشته ایم. در هفته های اخیر امدادرسانی حیاتی به غوطه شرقی داشته ایم اما نیازها کماکان باقی است.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: جمعیت هلال احمر سوریه تاکنون برای ۱۵ میلیون سوری آب پاکیزه و ۳.۳ میلیون نفر بسته های غذا فراهم کرده اند.

مائورر گفت: حقوق بین المللی بشردوستانه کنشگران مخاصمات را ترغیب کرده است تا از بدرفتاری با بازداشتی ها از استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای، از استفاده از مین ها و حمله به غیرنظامی ها اجتناب کنند.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: یکی از پیامدهای دردناک جنگ که غالبا پنهان است درد عمیق حاصل از جدایی خانواده ها بر اثر درگیری ها و فجایع باعث شده است. این درد معمولا منجر به سال ها عدم اطمینان در مورد سرنوشت اقوام شان می شود. امسال سی امین سالگرد پایان جنگ ایران و عراق است و فرصتی است تا نقش بشردوستانه ای که نهضت در پاسخ به این پیامدها ایفا کرده است را یادآوری کنیم.

وی در آخر گفت: مایه خوشحالی است که دیروز این دو سازمان تفاهم نامه همکاری مشترکی را امضا کرده اند. این نشانه روشنی از تعهد کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ایران برای توسعه بیشتر همکاری های بلند مدت و پابرجا بین دو سازمان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید