نسل جدید تویوتا «آئوریس» معرفی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ۸:۱۸
    کد خبر :241767

کمپانی خودروسازی تویوتا در هشتاد و هشتمین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو امسال، نسل جدید تویوتا آئوریس را به طور رسمی معرفی کرد.

از تاریخ 6 مارس سال جاری، نمایشگاه بین المللی ژنو کار خود را در کشور سوئیس آغاز کرده است و تاکنون میزبان اتفاقات بزرگی بوده و شرکت‌های خودروساز جهانی به واسطه این نمایشگاه، جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند. در این بین شرکت خودروسازی تویوتا با معرفی نسخه مسابقه‌ای “تویوتا سوپرا” توانست غرفه خود را شلوغ کند، اما در غرفه محصولات استاندارد تویوتا که در قسمت دیگری از نمایشگاه برپا شده است، نسل جدید “تویوتا آئوریس” با ظاهری جدید و پیشرانه‌های بهتر معرفی شده است تا قبل از ورود این برند به بازار کشور، شاهد ایجاد تحولی بزرگ در این خودرو باشیم.

برای توسعه نسل جدید آئوریس، شرکت خودروسازی تویوتا از پلتفرم جهانی TNGA استفاده کرده است که پیش از این برای ساخت تویوتا پریوس نسل جدید، تویوتا کمری و همچنین خودروی کراس اوور تویوتا C-HR مورد استفاده قرار گرفته است. با استفاده از این پلتفرم برای توسعه نسل جدید تویوتا آئوریس، طول کلی اتومبیل حدود 40 میلی متر افزایش پیدا کرده است، ارتفاع کلی اتومبیل برای بهبود آیرودینامیک اتومبیل حدود 25 میلی متر کاهش داشته و همچنین با توجه به افزایش طول کلی اتومبیل، چند میلی متر به فاصله بین دو محور اتومبیل اضافه شده است تا فضای بیشتری برای پای سرنشینان داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو، در زیر کاپوت اتومبیل با تایید تویوتا، از موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 120 اسب بخاری استفاده شده است که نمونه آن بر روی تویوتا C-HR و همچنین خودروی هیبریدی تویوتا پریوس مورد استفاده قرار گرفته است و بعد از آن، به یک سیستم محرک هیبریدی با موتور درون سوز 2 لیتری خواهیم رسید که مجموع قدرت تولیدی سیستم به چیزی حدود 178 اسب بخار خواهد رسید. البته ناگفته نماند که شرکت خودروسازی تویوتا بر روی نسخه‌های پایه اتومبیل، از موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری استفاده می‌کند که با سود جستن از توربوشارژر، قادر به تولید 114 اسب بخار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید