مدیرکل امور کودکان سازمان بهزیستی خبر داد

تعطیلی 340 مرکز غیرمجاز نگهداری و آموزش کودکان

    کد خبر :241668

مدیرکل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور از تعطیلی 340 مرکز آموزش کودکان که با سوء‌استفاده از مجوز خود اقدام به نگهداری کودکان به شکل طولانی مدت در طول روز می کردند، خبر داد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مدتی است، بعضی سازمان‌ها مجوزهایی صادر می کنند که منجر به تاسیس مراکزی با کارکرد مهدکودک‌ها می شود گفت: سازمان بهزیستی تنها مرجع صادر کنند مجوز برای مهدهای کودک است اما دستگاه‌های دیگر با عناوینی با عنوان آموزش قرآن‌، صنایع دستی، خلاقیت و … مجوزهایی را صادر می کنند؛ این مراکز در عمل کار مهدکودک‌ها را بدون رعایت هیچ استانداردی انجام می‌دهند.

وی با انتقاد از اینکه این مراکز کودکان را برای مدت طولانی برای مثال از صبح تا عصر تحت عنوان زبان‌آموزی،‌ نقاشی، ‌سفالگری ، خانه بازی، خلاقیت و … نگهداری می کنند اظهار کرد: خانواده‌ها باید بدانند که تنها مراکز نگه داری از کودکان، مهدهای کودک هستند که آرم سازمان بهزیستی بر روی تابلوی آنها وجود دارد؛ همچنین این مراکز دارای کد شناسه هستند و شماره شکایت از این مراکز 3000012333 سامانه‌ای است که آنها می توانند در صورت بروز تخلف مهد کودک خاطی را به آن معرفی کنند.

مدیر کل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که این مراکز در حقیقت مراکز غیر مجاز نگهداری از کودکان هستند که خدماتی خارج از آیین‌نامه مصوبه مانند سوادآموزی را نیز ارائه می‌کنند تصریح کرد: مهدکودک جایی برای بازی و حضور آزادانه کودکان هستند و نه اینکه کودکان به شکل رسمی تحت آموزش قرار گیرند و پشت میز بنشینند.

نفریه با تاکید بر لزوم توجه والدین و خانواده‌ها در انتخاب چنین مراکزی برای نگهداری از کودکانشان ادامه داد: بیشتر شکایت‌های رسیده به بهزیستی مربوط به این مراکز است در صورتی که به نظر می رسد اگر والدین در انتخاب مراکز نگهداری از کودکانشان دقت بیشتری به خرج دهند از آسیب به کودکانشان جلوگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این مراکز معمولا از مجوز آموزشی خود برای نگه‌داری طولانی مدت کودکان سوء استفاده می کنند اظهار کرد: ممکن است برخی از این مراکز تحت عنوان آموزش زبان به کودکان آنها را از صبح تا شب نگهداری کنند که این مسئله خلاف قوانین و مقررات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید