کابوس تلخ شاسی بلند کره ای برای رقبا

  • خودرو
  • شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۲۰
    کد خبر :241381

نیو کوراندو با کمک استودیوی ایتال دیزاین که از معتبرترین استودیوهای طراحی است با چهره جدید و تهاجمی‌تر قصد داشت تا نظر همگان را به سمت خود جذب کند.

در حالی که بازار خودرو ایران در کلاس خودروهای شاسی بلند روز به روز داغ تر می‌شود، خودرو کوراندو با تکیه بر امکانات ویژه و مزیت قیمتی به کابوسی تلخ برای دیگر رقبای خود تبدیل شده و در عین حال توانسته است حس اعتماد مشتریان خود را برانگیزد.
در شرایط فعلی، هم واردکنندگان خودرو و هم سازندگان داخلی در تکاپوی افزایش سهم خود از بازار رو به رشد خودروهای شاسی بلند قرار دارند و به درستی دریافته‌اند که علاوه بر مزیت‌های رقابتی در حوزه امکانات و کیفیت قیمت نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت.
از سوی دیگر اگرچه در سال‌های اخیر خودروسازان چینی تلاش کرده‌اند تا با تکیه بر توانایی قیمتی خود سهم بیشتری از این بازار را به دست آورند، اما از آنجا که سطح آگاهی مشتریان ایرانی ارتقا یافته و مقوله اصالت نیز به خواسته‌های آنان افزوده شده است، به طور حتم در قیاس با برند کهنه کاری همچون سانگ یانگ حرفی برای گفتن نخواهند داشت. هرچند که از نظر کیفیت این فاصله بسیار طولانی است.
اولین کوراندو 34 سال قبل توسط سانگ یانگ عرضه شد و پس از گذشت این سال‌ها تلاش‌ها برای بازآفرینی و روزآمدی این خودرو آغاز شد و توانست حس تازه‌ای را در بین علاقه مندان این محصول آغاز کند.

کوراندو نماد توانایی
کره ای‌های سختکوش از زمانی که به ظرفیت‌های بالای صنعت خودرو پی برده‌اند با کوشش بسیار توانسته‌اند خود را به سطح اول خودروسازی جهان نزدیک کنند و به رقیبی سرسخت برای خودروسازان اروپایی، آمریکایی و ژاپنی تبدیل شوند.
شرکت خودروسازی سانگ یانگ نیز با تکیه بر همین دیدگاه نام Corando مخفف Korea Can Do به معنی (کره میتواند ) را بر پیشانی این محصول نشانده است.
پای بندی کره ای‌ها به اصل خواستن توانستن است را می‌توان در تمام رفتارهای مدیران و دولتمردان این کشور مشاهده کرد. تا آنجایی که حتی سفیر کره جنوبی در ایران، وقتی برای رونمایی از خودرو رکستون G4 حضور یافته بود با تاکید ویژه‌ای از اراده کشورش برای تولید خودروهای باکیفیت و ایمنی بالا سخن به میان آورد.
از همین رو بود که پس از سال‌ها نسخه فیس لیفیت شده نسل سوم بنام کوراندو C توسط شرکت رامک خودرو وارد بازار ایران شد، نیو کوراندو با کمک استودیوی ایتال دیزاین که از معتبرترین استودیوهای طراحی می‌باشد با چهره جدید و تهاجمی‌تر قصد داشت تا نظر همگان را به سمت خود جذب کند و با این تغییرات چشمگیر و امکانات پیشرفته تا مدت‌ها در بازار جهانی نقش آفرینی کند به گونه‌ای که با عرضه کوراندوی ۲۰۱۷ فیس لیفیت می‌توان آینده‌ای روشن را برای آن متصور شد .

کوراندو در مسیر زیبایی
با این همه، کوراندو نه تنها از نظر کیفیت، بلکه از نظر زیبایی نیز تغییرات چشمگیر و دلنشینی را به خود دیده است. طراحی جلو پنجره‌اش را از برادر بزرگترش رکستون G4 به ارث برده و با بهره‌گیری از چراغ‌های LED روشنایی روز و پرژکتور مدرن‌تر شده است. طراحی داخلی این خودرو ساده اما با افزایش امکاناتی همچون صندلی چرمی بسیار راحت، داشبورد کربن، صفحه نمایشگر سوپرویژن و فرمان چرمی با طراحی جدید یک خودرو ساده و بی‌آلایش اما باطنی پر قدرت حس خوبی را به ببینده القا می‌کند.
کوراندو، این ماجراجوی اصیل از پیشرانه ۲ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار در ۱۹۷ نیوتن متر در ۶۰۰۰ هزار دور در دقیقه و ۱۹۷ نیوتن متر در گشتاور ۴۰۰۰ هزار دور در دقیقه بهره می‌گیرد. جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته تیپ ترونیک وظیفه انتقال نیرو به هر دو محور را دارد که شاخصه کوراندو نسبت به برادرانش در حد فاصل محور عقب و جلوی خودرو با ترکیب دو دیفرانسیل دائم که نیرو را به صورت هوشمند بین چهار چرخ تقسیم می‌کند و البته رانندگی با کوراندو را نرم و پایداری و هندلینگ قابل توجه در جاده را به ارمغان می‌آورد.
ایمنی کوراندو با ۱۰ ایربگ همراه با سیستم و ترمز قفل ABS و سیستم الکترونیکی تقسیم نیروی ترمز EBD و کمک ترمز BAS و سیستم فعال محافظت از واژگونی ARP و سیستم کمکی سربالاییHSA و میله محافظ درب‌ها جهت کاهش تصادفات و سیستم قفل شدن خودکار درب‌ها در سرعت بالای ۴۰ کیلومتر در ساعت توانسته با دریافت ۵ ستاره از موسسه KOREAN_NCAP ایمنی خود را برای این محصول کهن ثابت کند.
به گزارش پرشین خودرو،در حال حاضر این خودرو توسط رامک خودرو به قیمت پایه ۱۹۷ میلیون تومان عرضه می شود در حالی که در بازار، قرارداد‌های آن تا ۲۳۰ میلیون تومان نیز خرید و فروش می شود.
با توجه به امکانات و قیمت خودرو ژن برتر، می‌تواند رقیب سر سخت برادران کره‌ای و حتی دیگر خودروهای موجود در این کلاس باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید