رونمایی رسمی لامبورگینی هوراکان پرفورمانته اسپایدر در نمایشگاه ژنو

  • خودرو
  • شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ۸:۰۶
    کد خبر :241173

لامبورگینی در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس، نسخه جدید لامبورگینی هوراکان پرفورمانته را معرفی کرده است که حالا به سود شرکت سازنده، کلاه از سر آن برداشته شده و در نسخه اسپایدر (رودستر) معرفی شده است.

همانطور که می‌دانید، سالی یکبار از سوی شرکت خودروسازی لامبورگینی شاهد معرفی محصولاتی جدید هستیم که برخی از آنان برپایه مدل‌های اصلیشان توسعه پیدا کرده است که در این زمینه می‌توان به خودروی لامبورگینی هوراکان اشاره داشت که بعد از مدل‌های هوراکان اصلی، هوراکان اسپایدر، هوراکان RWD و در نهایت هوراکان RWD اسپایدر، قوی‌ترین نسخه از لامبورگینی هوراکان با ظاهری دگرگون و با لقب “پرفورمانته” ساخته شده است که حالا در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو امسال، نسخه “اسپایدر” آن به عنوان یک خودروی جدید در غرفه لامبورگینی به نمایش گذاشته شده است.

طبق گفته قبلی، کمپانی خودروسازی لامبورگینی پس از معرفی رسمی “هوراکان پرفورمانته” در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017، حال نسخه اسپایدر (کروکی) آن را آماده کرده و در نمایشگاه بین المللی ژنو 2018 به نمایش گذاشته است، هرچند نسخه اسپایدر لامبورگینی هوراکان پرفورمانته به غیر از سقف متحرک و اصلاح طراحی عقب اتومبیل، تغییرات زیادی نسبت به نسخه معمولی خود ندارد، اما با این حال تفاوت‌های زیادی با نسخه‌های استاندارد لامبورگینی هوراکان دارد.

اول از همه در مقایسه با مدل استاندارد لامبورگینی هوراکان، می‌توان در قسمت جلوی اتومبیل شاهد مجموعه سپر و همچنین الگوهای طراحی کاملا جدید ورودی‌های رادیاتور، چراغ‌های پیشانی نسبتا تاریک‌تر و یکسری ریزکاری‌های دیگر بود که چندان به چشم نمی‌آید، اما در قسمت عقب خودرو می‌توان شاهد تغییر و تحولات بسیار زیادی بود که انگار از نو طراحی شده و تک تک فاکتورهای آن تغییر کرده است.

به این صورت که حالا می‌توان یک باله بزرگ آیرودینامیکی را در انتهای بدنه، یک طراحی جدید برای زنبوری‌ها و مجراهای تهویه رادیاتور، چراغ‌های عقب جدید، دیفیوزری پهن و بزرگ مجهز به چراغ‌های مه شکن اتومبیل‌های فرمول یک و همچنین در آخر می‌توان خروجی‌های اگزوز جدیدی را شاهد بود که حالا علاوه بر کاهش تعدادشان، موقعیت قرارگیری آنان بر روی بدنه هم تغییر پیدا کرده است و بالاتر از مجموعه سپر و دیفیوزر قرار گرفته‌اند. نکته مهم در رابطه با مدل‌های جدید لامبورگینی هوراکان پرفورمانته، کاهش وزن چشمگیر اتومبیل است که حالا با استفاده از مواد فیبرکربنی و کامپوزیت برای ساختن برخی از قطعات موتور، موفق به کاهش 40 کیلوگرمی وزن اتومبیل شده‌اند، هرچند وزن اتومبیل در نسخه اسپایدر به دلیل تقویت قسمت میانی شاسی افزایش پیدا می کند.

به گزارش پرشین خودرو، بعد از طراحی ظاهری هم به سیستم محرک اتومبیل خواهیم رسید که با نسخه استاندارد لامبورگینی هوراکان پرفورمانته مشترک است، یعنی یک موتور تنفس طبیعی 5.2 لیتری ده سیلندر که در حالت استاندارد خود قدرت 640 اسب بخاری داشته و می‌تواند حداکثر گشتاور 600 نیوتن متری تولید کند، با این تفاوت که حالا شتاب صفر تا صد اتومبیل با افزایش 0.2 ثانیه به عدد 3.1 ثانیه رسیده است، اما همچنان سقف سرعت اتومبیل برابر با 325 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید