بهنام‌فر: حالا با کاراته به دنبال قهرمانی در المپیک هستم/ کار سختی داریم اما به پتانسیل کاراته ایران و بچه‌ها اعتقاد دارم

  • ورزشی
  • شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۵۳
    کد خبر :241163

سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته، گفت: این تیم را قهرمان آسیا و جهان کردم و حالا به دنبال قهرمانی المپیک هستم.

مهران بهنام‌فر در مورد برگزاری انتخابی تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته، اظهار داشت: با انتخابی که روز پنج‌شنبه در سالن کبکانیان برگزار شد ترکیب تیم ملی نوجوانان و جوانان مشخص شد و در واقع تیم ما فیکس شد. از امروز(شنبه) مرحله اول اردوها آغاز شده و ما طبق برنامه‌ریزی که داریم در تلاشیم با توجه به شرایط سنی که ملی‌پوشان دارند اردوهایمان به مدت 5 روز برگزار شود و پس از آن به مدت سه روز به ملی‌پوشان استراحت دهیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که مرحله اول اردوها به چه صورت پیگیری خواهد شد، گفت: ما در مرحله اول اساس کارمان روی تمرینات بدنسازی است، با توجه به اینکه اولویت ما در مرحله اول بدنسازی است از رضا عزیزی به عنوان مربی بدنساز استفاده می‌کنیم، جا دارد از مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تشکر کنم. توکلی رئیس کل حراست، کنارکوهی مدیران ارشد شرکت پخش فراورده‌های پخش نفتی در این مدت از ما حمایت کردند و به ما این فرصت را دادند تا از تجهیزات بدنسازی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: اولویت اول ما مسابقات آسیایی ژاپن است که از این جهت کسب سهمیه المپیک را دارد و این موضوع برای ما فوق‌العاده حائز اهمیت است ما باید از قهرمانانی دوره قبل که در قزاقستان کسب کردیم در ژاپن دفاع کنیم، ما در قزاقستان از 5 فرصت سه مدال طلا و یک نقره کسب کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که گویا قرار است اواخر اسفندماه در صورتی که مسئولان فدراسیون موافقت کردند راهی یک دیدار تدارکاتی در کشور قزاقستان شویم آیا با این موضوع موافقت شده است یا خیر، گفت: از ‌آنجایی که یک رابطه دوستی با سرمربی تیم ملی قزاقستان دارم آنها از ما دعوت کردند تا علاوه بر حضور در یک اردوی مشترک در یک دیدار چند جانبه نیز شرکت کنیم. در صورتی که مسئولان فدراسیون با اعزام تیم ملی نوجوانان و جوانان موافقت کنند 29 اسفندماه راهی قزاقستان خواهیم شد و تا 9 فروردین در این کشور حضور خواهیم داشت. کشورهای ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، فرانسه و ایران قرار است در این چند روز یک مسابقه‌ای هم داشته باشند.

بهنام‌فر در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: در صورت فراهم شدن حضور ما در قزاقستان قطعا برای آماده‌ سازی تیم ملی نوجوانان و جوانان این موضوع مهم است، هزینه اسکان در این کشور رایگان است و تنها هزینه بلیت رفت و برگشت و تغذیه برعهده فدراسیون خواهد بود.

سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته در پاسخ به این سوال که در کادرفنی از چه کسانی به عنوان مربی استفاده خواهید کرد، گفت: با توجه به عملکرد خوبی که رضا عزیزی داشته او دوباره با تیم ملی همکاری خواهد کرد، عزیزی قهرمان آسیا و قهرمان دانشجویان جهان است و چند دوره به عنوان بازیکن در مسابقات جهانی حضور داشته، این یک امتیاز مثبت برای او محسوب می‌شود و با توجه به اینکه تمام شرایط مسابقات را لمس کرده به نظرم گزینه خوبی برای تیم ملی کاراته است، قطعا او می‌تواند مثل گذشته تجربیات خود را به تیم ملی انتقال دهد. در حال حاضر با او همکاری می‌کنیم و در صورت فراهم شدن شرایط از تعدادی مربی بازیکن‌ ساز دعوت خواهیم کرد تا در هر مرحله اردو یک نفر حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد ملی‌پوشان در انتخابی روز پنج‌شنبه راضی بودی یا خیر،‌گفت: عملکرد آنها به لحاظ کیفی خیلی برای من مثبت نبود و کارشناسان حاضر در سالن مسابقات هم به این موضوع اشاره کردند که کار سختی را پیش رو داریم، اما با توجه به اینکه بنده به پتانسیل بالای کاراته ایران و این بچه‌ها اعتقاد دارم تمام تلاشم‌ را می‌کنم تا در طول برگزاری اردوها آنها را به اوج آمادگی برسانم و ان‌شاءالله در مسابقات قهرمانی آسیا خبرهای خوبی از آنها بشنوید.

بهنام‌فر در پاسخ به این سوال که آیا به تیم ملی نوجوانان و جوانان امیدوار هستید یا خیر، گفت: من اگر امیدوار نبودم قطعا این مسئولیت را قبول نمی‌کردم. این تیم را قهرمان آسیا و جهان کردم و حالا به دنبال قهرمانی المپیک هستم. هرچند که پروسه کسب سهمیه برای ما پیچیده و سخت است اما در تلاشم بهترین نتایج را برای کاراته ایران رقم بزنم.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در اوزان منهای 61، منهای 68 و مثبت 68 مسابقات در المپیک برگزار خواهد شد،‌ما بیشترین شانسی که می‌توانیم برای حضور در المپیک را داشته باشیم مسابقات کسب سهمیه المپیک در کرواسی است. فینالیست‌های کرواسی مستقیما راهی المپیک آرژانتین خواهند شد، در عین حال ما در مسابقات قهرمانی آ‌سیا در ژاپن شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک داریم.

به گزارش فارس ، سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته گفت: ما با حذف بعضی از بازیکنان که سن آنها به حضور در مسابقات آسیایی می‌خورد اما برای حضور در المپیک سن آنها اجازه نمی‌داد ناچار به حذف این نفرات شدیم در واقع عملا شانس قهرمانی ما در آسیا بسیار کم شد چون در سه وزن این بچه‌ها نفرات اصلی تیم ما بودند، اما درست است که شانس کسب قهرمانی در آسیا را از دست دادیم اما شانس کسب سهمیه المپیک برای ما افزایش یافت.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: در نهایت از مدیر تیم‌های ملی تشکر می‌کنم که شرایط حضور و شانس مجدد به این بچه‌ها را در رده‌های امید داد امیدورام در پایان بتوانیم نتایج خوبی را در رویدادهای پیش رو کسب کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید