پسرعموی فتح الله گولن، متهم ردیف اول کودتا در ترکیه دستگیر شد

    کد خبر :241129

خبرگزاری آناتولی در خبری اعلام کرد که کمال الدین گولن پسر عموی فتح الله گولن متهم ردیف اول کودتای نافرجام 15 جولای 2016 ترکیه توسط ماموران پلیس ضد ترور استانبول دستگیر شد.

به گزارش بازتاب و به نقل از این رسانه، شعبه سیزدهم دادگاه کیفری استانبول چندی پیش کمال الدین گولن را به اتهام ‘عضویت در گروه مسلح تروریستی’ به هفت سال و نیم محکوم و وی را به شرط ممنوع الخروج بودن آزاد کرده بود.
به نوشته این رسانه، در پی اعتراض دادستان استانبول به حکم آزادی، ماموران پلیس مبارزه با ترور این شهر با دستور شعبه 14 دادگاه کیفری استانبول، کمال الدین گولن را دستگیر کردند.
مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید