رییس سازمان غذا و دارو:

توزیع داروهای مخدر نظام‌مند می‌شود/پزشکان، خارج از فهرست دارویی تجویز نکنند

    کد خبر :241076

رییس سازمان سازمان غذا و دارو تاکید کرد: پزشکان نباید خارج از فهرست دارویی کشور تجویز دارو داشته باشند و در این صورت گزارشات به نظام پزشکی داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا اصغری در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات در مورد دارو و تجهیزات، تصریح کرد: نباید برای تامین دارو و تجهیزات بیماری به خارج از بیمارستان ارجاع داده شود.

اصغری با اشاره به برنامه تقویت آزمایشگاهی استان به عنوان یکی دیگر از برنامه های حوزه غذا و دارو، گفت: ابلاغ آیین نامه کنترل استفاده از آنتی بیوتیک ها و نظام مند کردن توزیع داروهای مخدر در داروخانه های منتخب از دیگر برنامه‌های ما است که این برنامه در دو استان کرمان و فارس نیز در حال انجام است.

اصغری در ادامه با تاکید بر ضرورت تجویز دارو از فهرست دارویی کشور از سوی پزشکان، گفت: پزشکان نباید خارج از فهرست دارویی کشور تجویز دارو داشته باشند و در این صورت گزارشات به نظام پزشکی داده خواهد شد.

رییس سازمان غذا و دارو در مورد داروهای خاص گفت: اینگونه داروها باید در مراکز خاص این بیماران تجویز شود و حمایت‌های مالی در این زمینه نیز داریم.

بنابر اعلام وبدا، رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که ۶۰ قلم دارو، ۸۰ درصد هزینه‌های بیمارستانی را تشکیل می‌دهند، گفت: باید برنامه‌ریزی به منظور خریداری عمده این ۶۰ قلم دارو برای بیمارستان‌ها صورت گیرد.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان غذا و دارو در سال ۹۷ را همراهی این سازمان در برنامه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر (NCD) بیان کرد و گفت: کاهش میزان چربی، قند و نمک که به عنوان تکلیفی از سوی شورای عالی سلامت مطرح شده است و پایش سموم، در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید