طباطبایی: برنامه ما اعزام 4 تیم به بازی های آسیایی است/ اسناد مربوط به قراردادها بررسی می‌شود

  • ورزشی
  • شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ۹:۰۷
    کد خبر :241034

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: برنامه ما این است هر 4 تیم را به بازی های آسیایی اعزام کنیم و در جلسه با مسئولان کمیته از برنامه‌ها دفاع خواهیم کرد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در حاشیه فینال سوپرلیگ مسابقات بانوان، درباره اینکه بانوان سال آینده مسابقات زیادی را پیش رو دارند، آیا کمیته ملی المپیک با اعزام هر دو تیم 3 و 5 نفره به بازی‌های آسیایی موافقت کرده، اظهار داشت: کمیته از ما خواسته تا بازی‌های آسیایی تقویم فدراسیون را بدهیم. بعد از آن از ما دعوت می‌کنند تا از برنامه‌هایمان دفاع کنیم.

* برای اعزام بسکتبال 3 نفره مشکلی نداریم

وی افزود: فعلا برنامه ما این است هر 4 تیم را اعزام کنیم و در جلسه با مسئولان کمیته از برنامه‌ها دفاع خواهیم کرد. ما در بسکتبال 3 نفره بانوان مشکلی نداریم اما در 5 نفره باید یک بازی تدارکاتی داشته باشیم تا تیم محک بخورد. بازی‌های آسیایی جای کسب تجربه نیست. کمیته از ما مدال می‌خواهد و ما هم باید ببینیم چه رنکینگی داریم.

* در تلاش هستیم از دانش نناد استفاده کنیم

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره جذب مربی خارجی، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم از دانش نناد ترونیچ در کوتاه مدت استفاده کنیم. او می‌تواند به مربیان داخلی ما مشاوره بدهد و برای مربیانی که با بانوان کار می‌کنند، کلاس آموزشی بگذارد تا تحرکی در دانش بانوان ایجاد شود. به تدریج وقتی دیدیم این پتانسیل در بانوان به وجود آمد، مربی خارجی هم جذب می‌کنیم. باید سطح مربی با سطح بازیکنان همسانی داشته باشد. ما باید تا زمانی که نناد در ایران است، استفاده لازم را ببریم و او بتواند مشاوره لازم را در زمان تمرین و آماده‌سازی تیم بدهد.

طباطبایی درباره اینکه در رده‌ سنی نوجوانان شرایط چطور است، خاطرنشان کرد: تیم خوبی است. نوجوانان در غرب آسیا اول شد و بعد از آن سراب رفتند. ما برای اینکه نناد می‌خواهد تیم را برای مسابقات قهرمانی آسیا که 4 تیم برتر راهی مسابقات جهانی جهانی می‌شوند، محک بیشتری بزند در این مسابقات شرکت کرد. چون ما روی تیم‌های پایه تاکید داریم قرار است تیم نوجوانان راهی صربستان شود تا با توجه به برنامه‌ریزی نناد چند مسابقه برگزار کنند. بعد از بازگشت راهی چین خواهند شد. سعی کردیم به نوجوانان که آینده‌سازان بسکتبال ایران هستند اهمیت بیشتری بدهیم.

* با استرالیا برابری کنیم، در اروپا حرفی برای گفتن خواهیم داشت

وی درباره همگروهی ایران در مسابقات نوجوانان آسیا با استرالیا و نیوزیلند، عنوان کرد: باید با این تیم‌ها روبه‌رو شوند. اگر با استرالیا بتوانیم برابری کنیم خود به خود در اروپا هم می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

طباطبایی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه ما بارها حضور در جام جهانی در رده سنی زیر 17 سال را از دست داده‌ایم، گفت: باید برنامه مشخصی داشته باشیم تا در قهرمانی آسیا صعود کنیم. اگر این تیم آمادگی خوبی داشته باشد، می‌توانیم جزو 4 تیم برتر باشیم.

* ذی‌حساب اسناد مربوط به پیک را بررسی می‌کند

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه درباره قراردادها، پیک و اینکه شما از مشحون اسنادی را در این خصوص از مشحون داشته‌اید، یادآور شد: ما چیزی از کسی نخواستیم. وقتی وارد یک فدراسیون می‌شویم، قراردادهای نیروهای انسانی و خارجی باید بررسی کنیم. مشخص شود این قراردادها کی به اتمام رسیده و اگر تمام شده چرا این قرارداد را باید ادامه دهیم. یکی از این قراردادها “پیک” بود که از سال 2013 تا 2017 بسته شده بود.

وی افزود: سالانه باید پیک مبلغی را پرداخت می‌کرده و علاوه بر آن باید لباسی را هم به عنوان هدیه به ما می‌داد. خزانه‌داری ما اسناد را بررسی می‌کند. ورود و خروج منابع مالی مشخص است و قراردادها از ذی‌حساب اعلام خواهد شد. 3-2 قسط آخری که پیک می‌داد به دلیل ممانعت فیبا، از چین به لبنان منتقل شد، بقیه باید در حساب‌ کتاب‌ها باشد. ذی‌حساب ما با ذی‌حسابی که در زمان مشحون بود، بررسی مجدد خواهند داشت تا ببینند پول چطور به حساب فدراسیون ریخته شده است.

* با پیش‌زمینه تغییرات به فدراسیون نیامده‌ام

طباطبایی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره تغییرات در فدراسیون، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است از توانایی افراد استفاده کنیم. من اصلا با این پیش‌زمینه نیامده‌ام که همه را تغییر دهم. قرار است در کار با هم آشنا شده و از توانایی هم باخبر شویم تا ببینیم آیا فردی که در این مسند کار می‌کند ادامه بدهد یا فرد دیگری بیاید. تا یکی دو ماه دیگر سعی می‌کنیم کمیته‌ها را فعال می‌کنیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم هم سیستم را چابک‌‌سازی و هم از پراکندگی جلوگیری کنیم. به همین دلیل کمیته مسابقات و داوران را یکی کردیم. کمیته آموزش و مربیان نیز یکی شده‌اند و قرار است زیر نظر یکی دو دپارتمان که اجرایی هستند کار کنند. مثلا کار داوری را دپارتمان داوری و کار مربیان را دپارتمان مربیان انجام می‌دهند. از طرفی ما احساس کردیم بانوان هم نباید مجزا باشند و سعی کردیم بانوان هم فعالیت کنند. دپارتمان 3 نفره و همگانی را هم خواهیم داشت، چون فیبا نیز همین کار را کرده است.

* صحبت‌های شاهین‌طبع و آوانسیان را در کمیته انضباطی می‌شنویم

طباطبایی در پایان درباره بحث داوران، تصریح کرد: به کمیته انضباطی گفته‌ایم بررسی کنند. آوانسیان و شاهین طبع صحبت‌هایی داشتند. باید ببینیم چه ادعاهایی وجود دارد و چقدر این ادعاها به واقعیت نزدیک است. من اصلا کاری به افراد ندارم، دوست دارم محیط داوری سالم باشد تا در سال جدید از این اتهامات کم کنیم. در تمام دنیا از این مسائل هست اما کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرد. قرار است صحبت‌های انفرادی را بشنویم و اگر اسنادی هست ارائه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید