آماده‌باش محیط‌بانان برای تعطیلات نوروز

    کد خبر :241033

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از آماده باش شبانه‌روزی محیط بانان در تعطیلات نوروزی خبر داد.

سرهنگ داود محبت خانی در گفت وگو با ایسنا در مورد تمهیدات یگان حفاظت محیط زیست کشور برای تعطیلات نوروز گفت: با توجه به اینکه به دلیل حضور بیشتر مردم در طبیعت در تعطیلات سال نو، احتمال افزایش تهدیدات حوزه محیط زیست وجود دارد، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در حالت آماده باش خواهند بود.

وی با اشاره به تقویت حضور نیروی انسانی در تعطیلات عید نوروز اظهار کرد: در این ایام محیط بانان با آمادگی کامل به‌طور شبانه‌روزی در پاسگاه‌ها مستقر خواهند بود و با گشت‌زنی مداوم نسبت به امنیت مناطق چهارگانه محیط زیست اطمینان حاصل می‌کنند و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری خواهند کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به تشکیل یک کارگروه به منظور استفاده از تجربه‌های سال‌های گذشته و احصاء نقاط قوت و ضعف عملکرد یگان محیط زیست در ایام نوروز سال‌های گذشته گفت: تلاش می‌کنیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را اصلاح و برطرف کنیم تا در پاسداری از مناطق چهارگانه محیط زیست بهترین عملکرد را داشته باشیم.

سرهنگ محبت خانی با تاکید بر ضرورت تعامل مردم با ماموران محیط زیست کشور اظهار کرد: محیط زیست کشور ما در وضعیتی قرار گرفته که باید به خاطر نسل‌های آینده و حتی سلامتی خودمان با نگاهی جدی تر به آن توجه کنیم بنابراین خواهش می‌کنیم که مردم نسبت به حوزه محیط زیست حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و در حوزه پسماند و جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی مسئولانه‌ترعمل کنند.

وی افزود: از مردم ایران تقاضا دارم که امر به معروف و نهی از منکر را در حوزه محیط زیست جدی بگیرند تا ایده ۸۰ میلیون محیط بان که سازمان محیط زیست دنبال می‌کند، محقق شود. همچنین در موضوعاتی که شهروندان خود امکان ورود ندارند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ ما را در جریان مسئله قرار دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در مورد ساخت و ساز غیرمجاز در تعطیلات سال نو گفت: در تعطیلات نوروز آمادگی نیروهای یگان بیش از هر زمان دیگری خواهد بود و با آسیب‌شناسی مشکلات سال های گذشته در ایام نوروز، سعی داریم از بروز مشکلات و آسیب‌ها جلوگیری کنیم که یکی از دستور کارها جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است و همکاران ما به طور شبانه‌روزی و هوشیارانه این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید