درخواست مدیرکل هنرهای نمایشی برای واگذار کردن سِمَتَش

    کد خبر :240824

مهدی شفیعی، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی می‌گوید: «درباره رفتنش از مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی صحبت‌هایی با معاون هنری داشته‌ است و به زودی اتفاقاتی خواهد افتاد.»
مهدی شفیعی، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی در بخشی از گفت‌وگوی طولانی خود در پاسخ به این که آیا شرایطی به وجود آمده که او را خسته کرده باشد تا بخواهد از این اداره کل برود، گفت:‌ «حتما خستگی‌هایی وجود دارد و آن چنان که علاقه‌مند هستی کارها پیش نمی‌رود و همه دوستان به نفع تئاتر توجیه نیستند که چند گامی را بلندتر بردارند. امیدوارم شخص جدید با انرژی بیشتری بتواند با تکیه بر بستر مناسبی که فراهم شده کار را جدی‌تر پیش ببرد و انشاءالله تعامل خوبی هم با صنف داشته باشد.»

او همچنین درباره تغییراتی که با آمدن معاون هنری جدید احتمالا در ادارت کل و مراکز این معاونت رخ می‌دهد بیان کرد:‌ «متاسفانه این یک ایراد در بسیاری از ساختارهای اداری ماست که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم شامل می‌شود به طوری که شما کمتر ثبات مدیریتی مشخص برای پیگیری برنامه‌هایی که قرار است به شکل زنجیره‌ای در ارتباط با هم باشند تا خروجی مناسبی حاصل شود دارید و با تعویض مدیریتی می‌توان تمام اتفاقات گذشته را بی‌توجه گذاشت و مسیر اتفاقات را تغییر داد. این مسئله همیشه وجود داشته و نگرانی جدی هم در این باره وجود دارد که به طور مشخص در حوزه تئاتر اعتقاد دارم کسی که در این جایگاه می‌نشیند حتما باید اختیارات مشخص مالی و ارتباطی داشته باشد تا برنامه‌های خود را بتواند پیش ببرد. این در حالی است که فرآیند تولید و عرضه تئاتر با دیگر حوزه‌های نزدیک به خودش هم تفاوت زیادی دارد. حتی با وجود مدیر با تجربه‌ای مثل آقای مرادخانی در رأس معاونت هنری هم به دلیل همان وضعیت ساختاری و موانعی که عرض کردم، رسیدن به اشتراک درباره برخی جزئیات بسیار سخت و بعضا ناممکن بود.»

شفیعی با بیان این که «درباره رفتنش از مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی صحبت‌هایی با معاون هنری داشته‌ و به زودی اتفاقاتی خواهد افتاد»، گفت:‌ «مدت حضور آقای حسینی در معاونت تازه به حدود سه ماه رسیده و هر نوع قضاوتی زودهنگام است. گرچه من تصمیمم را گرفته بودم اما تجربه به من می‌گوید شاید منطقی‌تر آن بود که ایشان در شرایطی که دولت، ادامه دولت قبلی است حداقل نزدیک به یک سال با مدیران گذشته کار می‌کردند تا تجربیات گذشته چه غلط و چه درست و آن‌چه در این سال‌ها انجام شده، به معاون جدید انتقال یابد تا با یک تحلیل درست و دقیق‌تر کار ادامه پیدا کند. ولی با این حال ایشان را نیروی جوان، باانگیزه و خوش‌فکری می‌دانم و امیدوارم در معاونت هنری بدنه تخصصی ادارات کل و دفاتر که بسیار پرتجربه و توانمند هستند در زمان مدیریت آقای حسینی مورد استفاده قرار گیرند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید