حمایت مدیریت شهری از زنان و قشر آسیب‌پذیر جامعه

    کد خبر :240817

قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: کار اصلی معاونت اجتماعی حمایت از زنان و اقشار آسیب پذیر جامعه است.

به گزارش ایسنا، حجت الله ایوبی با بیان اینکه در شهرداری تهران تصمیم گرفته شده که بانوانی که توانایی فعالیت در تولید را دارند، گرد هم جمع شوند، گفت: این دسته از بانوان از این طریق می توانند ظرفیت‌های خود را به عرصه ظهور بگذارند.
وی بااشاره به برگزاری نمایشگاه زنان و تولیدات ملی با بیان اینکه امروز حس می کنیم در مجموعه ای قرار داریم که ثمره تلاش بانوان توانمند است نه اینکه توانمند شدن زنان را آرزو بدانیم، افزود: جای خوشبختی است که امروز این بانوان الگو و نمونه‌ای برای تمام افرادی هستند که می‌توانند در معرض آسیب باشند، در حالی که می‌توانند همین آسیب را پله‌ای برای ترقی بدانند که نمونه آن را در نمایشگاه زنان و تولید ملی شاهد هستیم.
براساس گزارش شهرنوشت، قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به حمایت همه جانبه این معاونت از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: کار اصلی این معاونت توانمندسازی و کمک به افراد آسیب پذیر در حوزه های مختلف است و این در حالی است که معاونت اجتماعی از طرح های این چنینی حمایت می کند.

نقش برگزاری نمایشگاه زنان در کشور

بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه های مختص به تولیدات زنان باید در کشور توسعه پیدا کند؛ چراکه این نمایشگاه ها زنان را تشویق به کار و ارائه هنر می کند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه زنان در کشور اظهار داشت: امروزه بانوان در کشور جایگاه ویژه ای دارند که مورد احترام همه اقشار جامعه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در عرصه سیاسی زنان حضور پر رنگ تری نسبت به گذشته دارند، افزود: زنان در سطوح علمی و دانشگاهی جایگاه مناسبی دارند که می تواند بسیار ارزشمند باشد. در حال حاضر توجه جامعه به مقام زن رشد پیدا کرده که نسبت به گذشته این اتفاق نیز تاثیر چشم گیری بر جامعه داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه نسبت به اشتغال بانوان به خصوص بانوانی که سرپرست خانوار هستند، توجه ویژه ای شده و این بانوان در هر شرایطی که باشند قانون برای حمایت از آنها مستمری و اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: این برنامه نسبت به برنامه گذشته تغییر کرده است و مجلس در خصوص مستمری این بانوان تجدید نظرهایی انجام شده تا به زندگی آن ها توجه بیشتری شود.

بادامچی با تاکید بر اینکه نمایشگاه مختص به زنان، هنر بانوان سرپرست خانوار را به تصویر می کشد، گفت: این نمایشگاه ها زنان را تشویق به کار می کند، به همین منظور بهتر است که ما این نمایشگاه ها را توسعه دهیم. به هر صورت ارائه کار هنری از سوی یک بانو دیگر بانوان جامعه را هم به کار کردن تشویق می کند.

وی ادامه داد: زنان با توانمندی و تولید می توانند زمینه اشتغال بیشتر را در کشور فراهم کنند. معتقدم باید هنر همه بانوان را در مناطق مختلف در کنار یکدیگر قرار دهیم تا بدین وسیله یک بازاری برای ارائه خدمات این بانوان ایجاد شود تا بتوانند محصولات خود را حتی به کشورهای خارجی صادر کنند و میلیاردها درآمد کسب کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه مشاغل خانگی در کشور تصریح کرد: از نظر قانونی برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند به رشد آموزش و توسعه هنر بانوان کمک کند.

بادامچی به ارائه خدمت از سوی صندوق امید برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: این صندوق هزاران هنر را در کنار یکدیگر جمع آوری می کند به همین منظور اگر در این نمایشگاه ها افراد را به کارآفرینی تشویق کنیم، می توانیم هزاران هنر را در جامعه و بازارهای دیگر کشورها عرضه کنیم.

وی با اشاره در پایان خاطر نشان کرد: این بانوان می توانند در ساختار اداری کشور نقش مهمی داشته باشند و هنر قابل توجه را در جامعه توسعه دهیم و برای کشور ارز تولید کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید