جدیدترین اخبار
۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۴ اقتصادی کد خبر :24078

امضاء قرارداد طراحی اولین و بزرگ‌ترین شهر بار کشور در فرودگاه امام

قرارداد طراحی جامع شهر بار (لجستیک) شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور نمایندگان و مدیران شهر فرودگاهی، شرکت ADI به‌عنوان مجری و شرکت ناکو به‌عنوان مشاور مادر در تهران امضا شد.

به گزارش بازتاب و به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی حضرت امام، معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی و عضو هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، درباره این قرارداد گفت: «توسعه لجستیک درواقع به معنی توسعه کشور است و عنصری اساسی برای این منظور به شمار می‌رود. ما در این قرارداد از ظرفیت‌های شرکتی که در غرب آسیا موفق عمل کرده بهره می‌بریم و اگر موفق به گرفتن ایده‌های جدید و صحیح از آن‌ها شویم، خیلی فراتر از آن چیزی که در قالب این قرارداد هزینه می‌کنیم، بهره‌مند خواهیم شد. این هدفی است که بابتش مذاکره و حرکت کرده‌ایم».

حسین تاجیک در خصوص برنامه شهر فرودگاهی امام (ره) برای مدیریت این پروژه ادامه داد: «ما کاملاً همگام و فعال با طراح این پروژه پیش خواهیم رفت و با آغاز به کار آن‌ها، تیمی تخصصی از کارشناسان خبره، در کنارشان خواهیم داشت. برای موفقیت کار این مشاور انتقال اطلاعات صحیح و انتقال اهداف بالادستی IKAC خیلی مهم است و ما فکر می‌کنیم که این پکیجی نیست که مشاور در دفتر خود بنشیند یک طرح بزند و در انتهای قرارداد یک زونکن به ما تحویل دهد. تیم ما کاملاً درگیر کار شده و قدم‌به‌قدم با آن‌ها حرکت خواهیم کرد تا خروجی‌هایی عملیاتی داشته باشیم».

او تاکید کرد که این پروژه با قراردادی که سال گذشته با شرکت ناکو منعقد شده تداخلی ندارد و شرکت‌ها در دو سطح متفاوت اما با یک فصل مشترک فعال خواهند بود، به این معنی که در یک‌جا انتقال اطلاعات خواهند داشت اما در این پروژه در خصوص جزئیات، توسعه‌یافته‌تر عمل خواهد شد.

معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهر فرودگاهی در مورد ارتباط این پروژه با سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نیز گفت: «بر اساس آمار اهمیت لجستیک را این‌طور عنوان می‌کنند که جابجایی هر ۱۰۰ هزار تن بار در فرودگاه، معادل یک میلیون نفر مسافر ارزش‌افزوده برای کشور ایجاد می‌کند. از جهتی دیگر، ما در منطقه‌ای قرار داریم که یک بازار با ارزش حدود ۴۰۰ میلیون نفری در اطراف کشور است که ما متأسفانه تا به امروز به دلیل کوتاهی در تشخیص اولویت‌ها و تصمیم‌گیری به‌موقع از یک‌سو و تحمیل برخی از مسائل از بیرون کشور از سوی دیگر، از این پتانسیل به‌طور مؤثر استفاده نکرده‌ایم و در امر لجستیک موفق نبوده‌ایم. کشورهای هم‌جوار ازجمله همسایگان شمالی ما، محتاج قسمتی از تولیدات کشور ما هستند که به‌طور یقین با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در قالب این قرارداد موفق خواهیم بود در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام‌های مؤثری برداریم و در بروز بخشی از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های نهفته کشور سهم بسزایی داشته باشیم».

در خلال این جلسه و بعد از امضاء این قرارداد، Jean J.Godart از مدیران شرکت ADI، درباره این قرارداد گفت: «در چند کلمه باید بگویم که این پروژه تمرکزش بر روی لجستیک است و من فکر می‌کنم این راهی به‌سوی موفقیت است. همگان آگاه هستند که عامل سازمان‌دهنده و فروش در کلیه امور اقتصادی چه داخلی و چه بین‌المللی چیزی نیست به‌جز لجستیک و چنانچه این پروژه به‌خوبی پیش برود می‌تواند گامی بزرگ برای کشور ایران باشد».

او همچنین خطاب به مدیران شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) ادامه داد: «ما در این پروژه به همان شیوه درست و حرفه‌ای که همیشه و همواره با شرکایمان داشته‌ایم، با شما همکاری خواهیم داشت. حتی اگر در ابتدای راه برخی اختلاف‌نظرها هم وجود داشته باشد، من ایمان دارم که ما این کار را در قالب یک تیم به‌خوبی به انجام خواهیم رساند. من و همکارانم به یک همگرایی و انجام یک پروژه خوب در ایران می‌اندیشم».

بعد از معرفی «منطقه آزاد» شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و گذراندن مراحل قانونی و اجرایی شدن عملیات آن، یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که می‌بایست انجام شود، ایجاد شهر لجستیک است. شهری که علاوه بر بازار محلی تهران و بازار داخلی کشورمان، می‌تواند یکی از نقاط اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب تلقی شود، عملیاتی که چه به‌صورت هوایی انجام شود و چه به‌صورت ترکیبی از ریل و جاده، با تمهیدات اتخاذشده، نقش بسیار مهمی را در منطقه، اقتصاد کشور، اشتغال‌زایی و درنهایت در تولید ناخالص ما ایفا خواهد کرد.

در همین راستا قرارداد طراحی اولین بزرگ‌ترین شهر بار کشور با یکی از مشاوران طراز اول اروپایی در این حوزه بسته شده است که از فردای امضاء و با طی روند مربوط به ارائه تضامین از سوی مشاور و پرداخت اولیه، اجرایی خواهد بود و نتایج آن از دو تا سه ماه آینده در اختیار مشاور مادر قرار خواهد گرفت و فاز اولان حداکثر تا آخر سال جاری، قرارداد طراحی و مطالعات شهر لجستیک به پایان خواهد رسید.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • کاهش قیمت خُرده‌فروشی ۴ گروه موادخوراکی
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر
  • سیاست خارجی کشور از «دیپلماسی التماسی» فاصله بگیرد
  • برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت تفرقه افکنانه است
  • بردلی کوپر از تاثیر رابرت دنیرو در ساخت نخستین فیلمش گفت
  • عرضه اولین سریال ژانر وحشت در شبکه نمایش خانگی
  • عرضه «اسرافیل» از ۲۷ آذر در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام نامزدهای «هنر و تجربه» در جشنواره «سینماحقیقت»
  • مجموعه شعر «۶۴۱۰روز تنهایی» رونمایی و نقد می‌شود
  • ویلهلم گنازینو نویسنده سرشناس آلمانی درگذشت
  • نامزدهای نهایی رمان جایزه احمد محمود معرفی شدند
  • پرفروش‌های تالیف و ترجمه پاییزه کتاب معرفی شدند
  • توضیح مجمع درباره مصوبه لایحه مبارزه با پولشویی
  • وزیر خارجه سابق آلمان: پارسال نزدیک بود به قطر حمله نظامی شود
  • عربستان و امارات ارز مجازی مشترک منتشر می‌کنند
  • آتش‌نشانی: هیچ ساختمانی در کشور ایمن نیست
  • رویترز: “ریال” ایران روی ریل تقویت قرار گرفت
  • شهرداری تهران واگذاری بوستان جمشیدیه را تکذیب کرد
  • مسائل مزمن اقتصادی جامعه فرانسه باعث تداوم اعتراضات شده است
  • شهرام ناظری در قونیه کنسرت رایگان برگزار کرد
  • یک نامزدی و یک حضور خارجی برای «چشم‌انداز خالی»
  • ترامپ بر روی موضوع استرداد گولن به ترکیه کار می‌کند
  • فرمانده ارتش پاکستان حکم اعدام ۱۵ تروریست را صادر کرد
  • دوحه از گفتگوی سازنده در خصوص بحران خلیج فارس استقبال می‌کند
  • مکزیک با احیای پمکس به دنبال افزایش ۵۰ درصدی تولید نفت است
  • جزئیات شیوه بخشودگی جرایم برخی وام ها
  • جنبش‌های بدون رهبری و خطر صعود عوامفریبی
  • انصاری: احضار وزیر صنعت به فراکسیون امید بابت انتصاب های اخیر
  • فلاحت پیشه: احتمالا مواد منفجره از راه دریا وارد چابهار شده است
  • فقط پراید و ۴۰۵ زیر ۴۵میلیون‌تومان باقی می‎مانند
  • Ad