احیای درختان خیابان ولیعصر با کاشت درختان 10 ساله

    کد خبر :240744

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه یکی از وظایف شهرداری احیاء کردن چنارها و خیابان ولیعصر (عج) است، گفت: این خیابان به سبب درختانی که دارد، محبوب همه شهروندان تهرانی است و مشهوریت جهانی دارد. اما متاسفانه در سال‌های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفت و در آستانه نابودی و از دست دادن هویت خود بود. از این رو باید تدابیر لازم به منظور ساماندهی وضعیت آن اندیشیده می‌شد.

به گزارش ایسنا، مهدی حجت در خصوص ایده جایگزینی درختان تازه نفس با چنارهای بیمار خیابان ولیعصر گفت: مجموعه خیابان ولیعصر خصوصا به سبب درختانی که در آن وجود دارد، محبوب همه شهروندان تهرانی است و مشهوریت جهانی دارد. لذا توجه به آن برای شهرداری هم از اولویت خاصی برخوردار بوده است.

وی افزود: آنچه که مورد نظر بود، این است که با گذشت زمان درختانی که به صورت‌های مختلف و در سال‌های گذشته به آن‌ها بی توجهی شده بود و ارزش ملی و جهانی داشت، در آستانه نابود شدن بودند و خیابان ولیعصر آن چهره زیبا و واقعی خود را از دست داده بود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران دلایل خشک شدن چنارهای خیابان ولیعصر را بی توجهی به درختان، نحوه آبیاری چنارها و کشیدن خط بی.آر.تی دانست و گفت: این خیابان شبیه به جاده شده بود و باید تدابیر لازم به منظور ساماندهی وضعیت آن اندیشیده می‌شد.

حجت با تاکید بر اینکه پایتخت داشت به تدریج حیثیت و هویت واقعی ولیعصر را از دست می‌داد، عنوان کرد: از این رو فکر کردیم اولین وظیفه ما احیا این خیابان و بازگرداندن حالت طبیعی آن است. اما از آنجایی که کاشت درختان کوچک و نهال نمی‌توانست تاثیر زیادی داشته باشد و به سرعت این بازگشت را ممکن نمی کرد، تصمیم گرفتیم درختانی با بیش از 10 سال سن و با 50 سانتی متر قطر را جایگزین کنیم.

براساس گزارش شهرنوشت، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه این روند زمان بر است، گفت: امیدوارم تا سال آینده شاهد خیابانی باشیم که دوباره درختانش سر در آغوش هم دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید