نمی‌فهمم چرا لیدر اصلاحات ممنوع‌التصویر است؟!

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۹:۳۷

مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور روحانی گفته است:

«من نمی فهمم که بحث ممنوع التصویری در قرن ۲۱، در عصر ارتباطات و رسانه و اینترنت، در جمهوری اسلامی ایران که استقلال آزادی جمهوری اسلامی شعارش بوده و هست و رهبر معظم آن، همیشه بر نشاط و فعالیت سیاسی در دانشگاهها تاکید مضاعف دارند، چه معنایی دارد.»

او افزوده است: نمی دانم چرا برخی کاسه داغ تر از آش می شوند. واقعا ممنوع التصویری شخصیت بزرگی مثل خاتمی چه مفهوم و معنایی دارد. این اقدامات تاثیر معکوس دارد. قطعا وقتی در آینده اوراق تاریخ را بخوانند و ببینند در چنین مقطعی پخش تصویر کسی ممنوع بوده، از ما تعجب خواهند کرد. ما پیرو دینی هستیم که دعوت به مباحثه می کند. ما انقلاب و نظام را در شرایطی پیش بردیم که در اوج فعالیتهای ضد انقلاب، شهید بهشتی با کیانوری و فرخ نگهدار مناظره سیاسی، اعتقادی و کلامی می کرد. اینها صفحات زرین انقلاب است که باید هر روز تکرار شوند. حتی چه ایرادی دارد صدا و سیما یک کانالش را به موضوع مناظره آزاد اختصاص دهد.[۱]

*آقای انصاری و لیدر اصلاح‌طلبان که مورد اشاره انصاری قرار گرفته، هر دو از کسانی هستند که بصورت علی‌الرأس در اغتشاشات خیابانی فتنه سال ۸۸ شرکت یافته‌اند و اکنون نیز شامل رأفت نظام اسلامی هستند…

معنایی هم که آقای انصاری متوجه آن نمی‌شود این است که انزوای لیدر اصلاح‌طلبان به معنای قهر نظام اسلامی با فردیست که حاضر به عذرخواهی رسمی از بابت فتنه سال ۸۸ و مخدوش کردن امنیت مردم و دستاوردهای نظام اسلامی نیست.

در واقع، آقای انصاری درست می‌گوید که در عصر رسانه ممنوع‌التصویر و یا فیلتر کردن امکان حذف را فراهم نمی‌آورد اما ایشان باید بیشتر در این امر مداقّه کند تا بداند که فیلتر کردن به معنای غیر قانونی بودن و ممنوع‌التصویری نیز به معنای عدم تأیید از سوی یک نظام سیاسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید