بیانیه منتخبین پنجمین دوره شورای شهر تهران، ری، تجریش

    کد خبر :24042

منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی تهران، ری، تجریش در راستای انتخابات جمعه ۲۹ اردیبهشت در کشور جمهوری اسلامی ایران و حضور گسترده مردم در این انتخابات بیانیه‌ای را منتشر کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، متن بیانیه منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی تهران، ری، تجریش به شرح ذیل است:

به نام خداوند حکیم و مهربان

انتخابات شوراهای شهر و روستا که روز جمعه ۲۹ اردیبهشت در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم ایران افزود. از خداوند منان سپاسگزاریم که به ما فرصت داد تا در این دوران بزرگ تاریخی زندگی کنیم و چنین درخشش‌هایی را ببینیم. این انتخابات شکوهمند حاوی درس های فراوانی است که انتظار می رود اندیشمندان و اصحاب رسانه به آن توجه ویژه ای مبذول دارند. اما ما به عنوان منتخبان مردم فهیم و هوشیار شهر تهران، ری و تجریش بر خود فرض می دانیم به پاس این اعتماد غرور آفرین نکاتی را بیان نماییم:

۱ – لازم می دانیم از رهبر معظم انقلاب که پدرانه و دلسوزانه تمام تدبیر و توان کشور را در خدمت حفظ امانت مردم و صیانت از آرای آنان مبذول داشتند و نشان دادند در رعایت حق الناس از هیچ تلاشی دریغ نمی نمایند، صمیمانه قدردانی نماییم.

۲- مشارکت گسترده و آگاهانه مردم بزرگوار و متعهد تهران، علی رغم برخی کاستی‌ها که بخشی از شهروندان را از فرصت رأی دادن محروم کرد، همه نخبگان، سیاستمداران و محافل سیاسی و رسانه ای را متحیر ساخت و همگان را وادار به احترام و تعظیم نمود. ما نیز از حسن اعتماد مردم شریف تهران، ری و تجریش سپاسگزاریم و تلاش خواهیم کرد با عمل به تعهدات و انجام درست وظایفمان حسن اعتماد مردم را ارج نهیم.

۳- وظیفه خود می دانیم که از راهبران فکری و سیاسی جامعه از جمله رسانه ها، شبکه های اجتماعی، نهادهای مدنی، احزاب، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، شخصیت های سیاسی و فکری به ویژه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، رهبر اصلاحات، صمیمانه تشکر کرده و به روح پاک اسوه صبر و مقاومت، آیت الله هاشمی رفسنجانی، درود بفرستیم که زمینه ساز دولت تدبیر و امید بوده است.

۴- نتایج این انتخابات بیانگر آن است که انتخابات بیش از آنکه انتخاب افراد باشد انتخاب راه و اندیشه ای متفاوت است. مردم در این انتخابات از میان دو تفکر و اندیشه راه اصلاحات و اعتدال را برگزیدند و نشان دادند که خواهان اصلاحات در نظام مدیریت کشور هستند و در عین حال از گفت وگو و تعامل در داخل و با جهان حمایت کردند.

۵- مردم تهران، ری و تجریش در انتخابات شورای شهر بیان داشتند که از وضع موجود راضی نیستند و خواهان تغییر در مدیریت شهری و شهرداری تهران هستند. اعتماد کامل به لیست امید، پیام و مطالبه روشنی است که اعضای منتخب شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش باید ضمن لحاظ کردن ظرفیت کارشناسی و تخصصی موجود در بدنه شهرداری به درستی سازوکار تحقق آن را فراهم کنند.

۶- اعضای منتخب وظیفه خود می دانند که از هیات های نظارت و اجرایی انتخابات شورا قدردانی کنند برای اینکه امکان ایجاد فضای رقابتی در انتخابات و حضور همه جریان های فکری وفادار به قانون اساسی را فراهم کردند و انتخاب اصلح را به مردم سپردند. این تجربه گرانبهایی است که می تواند الگوی سایر انتخابات نیز قرار گیرد.

۷- ما وظیفه خودمان می دانیم که از همه کاندیداهای شورای شهر تهران، ری و تجریش که در میان آنها شخصیت های ملی و فرهیخته فراوانند اما به دلایلی از راهیابی به شورای اسلامی شهر تهران بازماندند صمیمانه سپاسگزاری کنیم. دست نیاز و همکاری به سوی همه آنان دراز کرده و درخواست می کنیم که شورا را در مراحل بعدی یاری نمایند. اعضای منتخب وظیفه خود می دانند که در اولین فرصت ممکن از همکاری های آنها بهره مند گردند.

در پایان، ضمن سپاسی از درگاه ایزد منان و با طلب دعای خیر از مردم بزرگوار شهر تهران، ری و تجریش اعلام می داریم که همگرایی بیشتر مدیریت شهری با دولت جناب آقای دکتر روحانی فرصت بی بدیلی است که می توان با به کارگیری همه توان، تخصص و تجربه اعضا، شهر تهران را به شهر زندگی تبدیل کرد ان شاالله.

ان ارید الا الاصلاح ماستطاعت، و ما توفیقی الا بالله، علیک توکلت والیه انیب

منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی تهران، ری، تجریش

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید